Ruotsin Posti vahvistaa asemaansa Suomessa yhdistämällä neljän tytäryhtiönsä resurssit

Report this content

Posten Logistik AB:n Suomen toiminnot yhdistyvät 1. tammikuuta 2008 alkaen. Neljä suomalaista tytäryhtiötä DPD Finland Oy, HIT Finland Oy, Sal-Trans Oy ja Suomen Logistiikkatalo Oy muodostavat vuodenvaihteesta alkaen yhteisen maaorganisaation.

Posten Logistik on jo tänä päivänä johtava logistiikkatoimija Ruotsissa. Tavoitteena on kasvaa johtavaksi toimijaksi koko pohjoismaisella markkina-alueella.

"Uuden organisaation myötä Posten Logistikin tarjonta Suomessa vahvistuu merkittävästi", kertoo maaorganisaatiota jatkossa johtava Suomen Logistiikkatalon toimitusjohtaja Jari Rinnekoski. Uusi aluevaltaus ovat mm. toimitukset yrityksiltä yksityisille kuluttajille. Aiemmin Postenin yhtiöt Suomessa ovat palvelleet lähinnä yrityssektoria.

"Suomen toiminnot tullaan organisoimaan kahteen liiketoimintayksikköön: Solutions- ja Standard Services -yksiköihin", kertoo Jari Rinnekoski. Solutions tuottaa tilaus-toimitusketjun ratkaisuja, jotka sisältävät varastointipalveluja, räätälöityjä järjestelmäkuljetusratkaisuja sekä huolintaa. Standard Services puolestaan tuottaa paketti- ja lavakuljetuksia yrityksille sekä yrityksiltä kuluttajille.

Vuodenvaihteen jälkeen tytäryhtiöiden myynti, asiakaspalvelu, hallinto ja johto keskitetään vaiheittain yhteisiin toimitiloihin Vantaalle.

Suomen maajohtajaksi nimitetty Jari Rinnekoski vastaa myös Solutions liiketoimintayksikön johtamisesta. Johtoryhmän muodostavat hänen lisäkseen Ben Angelvirta, Standard Services liiketoimintayksikön johtaja ja markkinointijohtaja, Kim Friman avainasiakas- ja myyntijohtaja, Piritta Häkkinen IT- ja kehitysjohtaja, Juhani Salminen kuljetustuotannon johtaja sekä Minna Österberg hallinto- ja talousjohtaja.

Neljän yrityksen muodostama kokonaisuus, josta muodostetaan vuoden 2008 aikana yksi juridinen yhtiö, työllistää noin 225 henkilöä. Sen yhteenlaskettu liikevaihto on noin 42 miljoonaa euroa vuonna 2007.

Lisätietoja:

Jari Rinnekoski, maajohtaja puh:+358 400 573 711