Suomen miljoonas MyPack-paketti toimitettiin suomalaiselle tilaajalleen marraskuussa

Posten Logistik SCM:lle vuodessa vahva asema Suomen kuluttajapaketeissa

Posten Logistik SCM Oy:n Suomeen lanseeraama uusi etäkaupan B2C- jakeluratkaisu ”MyPack” saavutti yhdessä vuodessa vankan aseman kuluttajapakettimarkkinassa. Miljoonas MyPack-paketti tavoitti suomalaisen kuluttajatilaajansa marraskuussa. Yritykset toivovat logistiikkaansa yhä useammin rajat ylittävää kokonaisratkaisua, sillä esimerkiksi etä- ja verkkokaupasta jo noin 75 % tilataan ulkomailta. MyPack on Ruotsin postin eli nykyisen Posten Nordenin konsepti, joka on suunniteltu nimenomaan näiden jatkuvasti kasvavien tavaravirtojen tarpeisiin Pohjoismaissa. Useat Pohjoismaiden johtavat etämyyntiyritykset, kuten Halens, Ellos ja Klingel, ovat jo MyPack-asiakkaita. Kotimaassa uusin asiakkuus on Fruugo. – MyPack-konseptin menestys perustuu Posten Nordenin vahvaan pohjoismaiseen logistiikkajärjestelmään sekä hyvin toimivaan jakeluyhteistyöhön Suomessa Matkahuollon ja Suomen Lähikaupan kanssa, sanoo Posten Logistik SCM Oy:n toimitusjohtaja Jari Rinnekoski. – Verkkokaupat saavat laadukkaan logistiikkaratkaisun ja voivat keskittyä ilman logistiikkahuolia omaan ydinliiketoimintaansa. Kuluttajille on puolestaan tehty verkko-ostaminen ja pakettien nouto mahdollisimman helpoksi, jatkaa Rinnekoski. MyPack-konseptilla on edelleen paljon kasvupotentiaalia niin Suomessa kuin muissa Pohjoismaissa. Etä- ja verkkokauppa ovat jatkuvasti kasvava markkina. Kasvuodotuksia lisää tuleva MyPack-konseptin vientipalvelu, joka tarjoaa entistä tehokkaamman kokonaisratkaisun kansainvälistyville verkko- ja etäkaupoille Suomesta muihin Pohjoismaihin. MyPack-pakettien jakelukumppaneina toimivat Suomessa Oy Matkahuolto Ab ja Suomen Lähikauppa Oy. 1200 MyPack -noutopistettä muodostavat Suomen laajimman, kuluttajaa lähellä olevan palveluverkoston. Noutopisteitä ovat Siwat, Valintatalot ja Euromarketit sekä Matkahuollon toimi- ja asiamiespisteet. Suomeen saapuvat MyPack-kuluttajatoimitukset kulkevat jatkossa eri puolille maata Turkuun joulukuussa valmistuvan Posten Logistik SCM:n uuden logistiikkakeskuksen kautta. 30 000 m²:n suuruisen logistiikkakeskuksen rakennuttaminen on 18 miljoonan euron investointi Postenille. Mm. MyPack-konseptin myötä jatkuvasti kasvavaan tavaraliikenteeseen on jo varauduttu 11 000 m²:n laajennusoptiolla. Lisätietoja: toimitusjohtaja Jari Rinnekoski, Posten Logistik SCM Oy, puh. + 358 400 573 711