Carlsberg valitsi OpusCapitan likviditeettiratkaisun kassavirran ennustamiseen

Itella Informationiin kuuluva OpusCapita on toimittanut Carlsberg-konsernille globaalin likviditeettiratkaisun.

Carlsberg on maailman johtavia panimokonserneja. Sillä on 41 000 työntekijää, ja sen liikevaihto on noin 8 miljardia euroa. Carlsberg-konsernin tuotteita myydään yli 150 maassa.

OpusCapitan likviditeettiratkaisun ennusteiden ja parhaisiin käytäntöihin perustuvien raporttien avulla kassavirran ennustaminen on sujuvaa ja talouden hallinta tehokasta. Ratkaisu edistää myös suunnittelun järjestelmällisyyttä. Nyt sekä Carlsberg-konsernin treasury että sen tytäryhtiöt eri puolilla maailmaa käyttävät vain yhtä järjestelmää ennustamiseen ja saldojen tarkasteluun. OpusCapita toimittaa ratkaisun verkkopohjaisena SaaS-palveluna (software as a service), jota se ylläpitää omilla palvelimillaan.

”Tämä on tärkeä virstanpylväs OpusCapitalle Tanskan markkinoilla. Ratkaisu sisältää myös tiedonsiirron kahteen suureen Tanskassa toimivaan pankkiin eli Danske Bankiin ja Nordeaan”, kertoo OpusCapitan Tanskan maajohtaja Dan Christensen.

”Olemme tyytyväisiä siihen, että myös kansainvälinen GTnews on tunnustanut OpusCapitan aseman kassavirta-automaation vertailukohtana. GTnews, joka on treasury-alan keskeinen tietolähde, nosti Carlsbergin ratkaisun vuoden 2012 Awards for Global Corporate Treasury -palkintoehdokkaaksi”, sanoo OpusCapitan toimitusjohtaja Kimmo Kauranen.

”Kaikkialla Carlsberg-konsernissa käytettävän yhtenäisen likviditeettiratkaisun ansiosta olemme voineet automatisoida ja siten kehittää kassavirran ennustamisen ja siihen liittyvien jatkotoimenpiteiden prosesseja. Ratkaisu on myös merkittävä arvolupaus konserniyhtiöille, sillä sen avulla raportointiyksiköt voivat seurata omia ennusteitaan ja niiden toteutumista”, sanoo Carlsbergin Group Treasurer Lars Cordi.

Kimmo Kauranen, toimitusjohtaja, OpusCapita, puh. +358 405 092 947
Dan Christensen, maajohtaja, Tanska, puh. +45 5051 8200