Cramo panostaa rahoituksen ja rahoitusriskien hallintaan

Suomalainen koneita ja laitteita vuokraava palveluyhtiö Cramo on valinnut OpusCapitan IT2 Treasury Management -ratkaisun. Tavoitteena on vahvistaa Cramon treasuryn rahoituksen ja riskien hallintaa, ja IT2 Treasury Management -järjestelmän hankinta on keskeinen osa Cramon kolmivuotista treasuryn uudistushanketta. Järjestelmän käyttöönotosta vastaa Itella Informaation omistama OpusCapita.

“Treasuryllä on merkittävä rooli Cramon liiketoiminnassa”, painottaa Cramon Treasury Manager Pekka Huotari. “Liiketoimintamme on kasvanut nopeasti viime vuodet, ja olemme samalla laajentaneet uusille markkina-alueille. Siksi tytäryhtiöiden kassatilanteen tarkasta hallinnasta on tullut yhä tärkeämpää. Cramon liiketoiminta on pääomaintensiivistä, joten meidän on kyettävä hallinnoimaan varsin mittavaa ja monipuolista rahoitussalkkua."

“Ensimmäinen askel on varmistaa kattavampi käteisen, rahoituksen, leasing-toiminnan sekä valuutta- ja korkoriskin hallinta, käsittäen kaikki 14 toimintamaata. Tämän lisäksi uusi järjestelmä antaa ajantasaista tietoa treasuryn tilanteesta ja prosesseista, tunnistaa prioriteetin mukaisesti tarvittavat toimenpiteet ja ehdottaa niitä. Automaation ja paremman tiedon ansiosta toiminta tehostuu merkittävästi, ja kykenemme älykkäämpään, kattavampaan ja tarkemmin ajoitettuun rahoitusriskien hallintaan", Huotari jatkaa.

“Cramon treasuryn automaatio-ohjelma on kattava ja edistyksellinen", lisää Itella Informaation Service Manager Kari Suhonen. “Sen ansiosta treasuryn henkilökunta voi hallinnon sijaan panostaa lisäarvoa tuottaviin tehtäviin ja keskittyä treasuryn toimintaan teknisen sovelluksen sijaan".

Lisätietoja:
Ulla Kenttä
Communications Manager, Itella Information
Ulla.kentta (at) itella.com

Cramo on palveluyritys, joka on erikoistunut kone- ja laitevuokrauspalveluihin sekä siirtokelpoisten tilojen vuokraukseen. Cramon kone- ja laitevuokrauspalvelut koostuvat rakennuskoneiden ja -laitteiden vuokrauksesta ja niihin liittyvistä palveluista. Cramo on toimialansa johtavia palveluntarjoajia Euroopassa, ja sillä on toimintaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Puolassa, Tšekin tasavallassa, Slovakiassa ja Venäjällä. Tammikuusta 2011 lähtien Cramo on lisäksi toiminut Saksassa, Itävallassa ja Unkarissa tytäryhtiö Theisen Baumaschinenin brändin alla.
Cramo tarjoaa nykyaikaisia vuokrauspalveluratkaisuja Cramo-konseptin mukaisesti. Konsepti tarjoaa rakennusyrityksille, kaupan, teollisuuden ja julkisen sektorin asiakkaille sekä yksityishenkilöille erilaisia koneiden, laitteiden ja siirtokelpoisten tilojen vuokrausratkaisuja ja  palveluja.
Tuotevalikoimansa ja laajan palvelutarjoamansa avulla Cramo vähentää asiakkaidensa investointitarpeita ja kehittää kokonaisvaltaisia vuokrausratkaisuja kaikenlaisiin tarpeisiin pitkällä ja lyhyellä aikavälillä.
Cramon noin 2 700 työntekijää palvelee yli 150 000 asiakasta yli 400 toimipisteessä 14 maassa. Vuokrattavia koneita ja laitteita on yli 200 000.
Cramo kuuluu NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Teollisuustuotteet ja -palvelut toimialaluokkaan ja on markkina-arvoltaan keskisuuri yhtiö (Mid Cap).
www.cramo.com

OpusCapita auttaa organisaatioita kehittymään ketterämmäksi ja tehokkaammiksi automatisoimalla kassavirtoja. Lähes 30 vuoden kokemus kassanhallinnan ja treasuryn ratkaisuista on mahdollistanut ohjelmistot ja palvelut, joiden ansiosta OpusCapita on eurooppalainen vertailukohta kassavirtojen automatisoinnissa. Yhtiö investoi tuotekehitykseen merkittävästi yli toimialan keskiarvon ja kehittää maailman käyttäjäystävällisimpiä talousohjelmistoja.
OpusCapita perustettiin Suomessa vuonna 1984 ja on 2011 alkaen ollut Itella Informationin omistuksessa. www.opuscapita.com