Itella Information DNA:n kumppaniksi laskujen välittämiseen

DNA Oy ja Itella Information Oy ovat sopineet DNA:n myyntilaskujen käsittelystä; Itella Information vastaanottaa laskudatan, tulostaa ja kuorittaa paperilaskut sekä muokkaa sähköiset laskut eri kanaviin tarvittavissa formaateissa. Kolmivuotisen sopimuksen aikana DNA ja Itella ovat yhdessä sitoutuneet vähentämään Itellan ratkaisun avulla jopa 30 prosenttia laskutuksen kustannuksia ohjaamalla asiakkaita sähköiseen laskutukseen ja lisäämään merkittävästi lisä- ja ristiinmyyntiä Itellan tarjoamien laskun personointipalveluiden kautta. Ratkaisuun sisältyy lisäksi laskun arkistoinnin työkalut asiakaspalvelulle ja lakisääteiseen säilytykseen.

Itella Information tarjoaa osto- ja myyntilaskujen käsittelyyn liittyviä palveluita 15 Euroopan maassa ja kumppaniverkoston kautta lähes kaikkialla Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa.

- Sähköisen laskutuksen yleistyminen on selvä trendi samoin kuin yhä useampien palveluiden siirtyminen verkkoon. Haluamme palvella asiakkaitamme entistäkin tehokkaammilla sähköisen laskutuksen välineillä. Tietysti jatkamme myös paperilaskujen tarjoamista kaikille niille, jotka haluavat niitä edelleen vastaanottaa, toteaa DNA:n johtaja Johan Flykt.

- Myyntilaskutus ei ole pelkästään laskujen lähettämistä vaan myös mainio media lisätä myyntiä ja hoitaa asiakkuutta. Itellan kehittämä laskutuksen personointipalvelu optimoi laskun käytön myös asiakasviestinnän kanavana lisäämällä myyntiä ja parantamalla asiakaspalvelua. Ratkaisulla on merkittävä vaikutus olemassa olevien asiakkaiden ostokäyttäytymiseen sekä asiakaspoistuman hallintaan. Itella Informationin vahva 20 vuoden kokemus verkkolaskutuksesta tukee siirtymistä paperista sähköiseen, johtaja Heikki Pulli kertoo.

Johtaja Heikki Pulli, Itella Information Oy, puh. 050 3866 233, etunimi.sukunimi@itella.com
Johtaja Johan Flykt, asiakasprosessit, DNA Oy, puh. 044 044 3455, etunimi.sukunimi@dna.fi

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA:n liikevaihto vuonna 2010 oli 690 miljoonaa euroa ja liikevoitto 65 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi.

Itella Information tarjoaa taloushallinnon prosesseja palveluna. Palvelumme kattavat koko taloushallinnon: ostotilauksesta maksamiseen, myyntitilauksesta saapuvan rahavirran hallintaan sekä laajimmillaan koko laskentatoimen ja palkkahallinnon. Ratkaisujemme perustana ovat tuotteistetut, modulaariset parhaat käytännöt. Suurten volyymien mittakaavaedut, automatisoidut prosessit ja alan parhaat käytännöt takaavat, että taloushallintoasi hoidetaan tehokkaasti ja joustavasti liiketoimintasi eduksi. Itella Information toimii 15 Euroopan maassa noin 1 900 ammattilaisen voimin. Vuonna 2010 liikevaihto oli 260 miljoonaa euroa. Itella Information -liiketoimintaryhmä kuuluu Itella-konserniin. Lisätietoja www.itella.com