Jyväskylän Energian talouspalvelut Itella Information Oy:n hoidettaviksi

Jyväskylän Energian talouspalveluiden tuottajakumppani vaihtuu. Palveluista aiemmin vastannut Jyväskylän kaupungin Talouskeskus Liikelaitos ja Itella Information Oy allekirjoittivat sopimuksen liiketoimintakaupasta perjantaina.

Kaupan myötä sekä Jyväskylän Energian taloushallinnon palvelut että niitä Talouskeskuksessa hoitanut henkilökunta siirtyvät talousprosessien ulkoistuksiin erikoistuneelle Itella Information Oy:lle 17.12.2012.

Talouskeskuksessa järjestely koskettaa Jyväskylän Energialle tuotettavissa taloushallinnon, palkanlaskennan, raportoinnin ja hankintatoimen palveluissa kaikkiaan 13 työntekijää. He siirtyvät Itella Informaation Alligator-taloushallinnon ulkoistuspalveluihin vanhoina työntekijöinä.

- Talousprosessien ulkoistamisen suosio kasvaa Suomessa edelleen, sillä organisaatioille on tärkeää voida keskittyä ydintehtäväänsä ja saada joustoa talouspalveluihin toimintaympäristön jatkuvasti muuttuessa, sanoo johtaja Petteri Heikinheimo Itella Information Oy:stä.

Jyväskylän Energialla talouspalveluiden ulkoistamisessa on kyse liiketoimintaa tukevan kumppanuusverkoston rakentamisesta. Yhtiö on jo aiemmin ulkoistanut energia- ja vesiverkkojensa rakentamisen ja kunnossapidon urakat.

- Vaikka toimintamalli ei vielä ole kaupunkiomisteisissa yhtiöissä yleinen, me toimimme samoin kuin mitkä tahansa osakeyhtiöt: tarvitsemme kustannustehokkaita ja liiketoimintaa aidosti tukevia ulkoistuspalveluita, joiden tuomasta toiminnan tehostumisesta asiakkaamme hyötyvät, toteaa talousjohtaja Pasi Jalonen Jyväskylän Energia -yhtiöistä.

Kauppa ei vaikuta Jyväskylän Energian asiakkaille näkyviin palveluihin. Siirron tekniselle toteutukselle on varattu aikaa 15.10.2013 saakka, minkä aikana palvelut integroidaan Itella Information Oy:n prosesseihin ja järjestelmiin.

Lisätietoja:

• Jyväskylän Energia -yhtiöt: talousjohtaja Pasi Jalonen, p. 0500 790 669 tai
  • Itella Information Oy: viestintäjohtaja Tiina Härkönen, p. 050 384 3162.

Jyväskylän Energia -yhtiöiden perustehtävä on luoda edellytykset asiakkaiden hyvinvoinnille tarjoamalla älykkäitä ratkaisuja energian ja veden tuotantoon, jakeluun ja käyttöön. Yhtiö palvelee vastuullisesti, luotettavasti ja asiantuntevasti. 110-vuotiaassa energiakonsernissa työskentelee keskimäärin 230 ammattilaista. Konsernin liikevaihto nousee tänä vuonna 200 miljoonaan euroon. Jyväskylän Energia Oy:n omistaa Jyväskylän kaupunki. Lisätietoja: www.jenergia.fi

Itella Informaatio parantaa asiakkaidensa kannattavuutta tarjoamalla taloushallinnon prosesseja palveluna ja kassavirtojen automatisointiratkaisuja. Suurten volyymien mittakaavaedut, automatisoidut prosessit ja parhaat käytännöt takaavat, että taloushallintoa hoidetaan tehokkaasti ja joustavasti. Itella Informaatio toimii 11 Euroopan maassa noin 2200 ammattilaisen voimin. Vuonna 2011 liikevaihto oli noin 274 miljoonaa euroa. Itella Informaatio -liiketoimintaryhmä kuuluu Itella-konserniin. Lisätietoja www.itella.com/information.