Kustaa Saksin teos värittää Kluuvin uutta pakettiautomaattia

Helsingin keskustassa sijaitsevaan kauppakeskus Kluuviin avataan perjantaina kauppakeskuksen avajaisten yhteydessä uusi Itellan SmartPOST-pakettiautomaatti. Kauppakeskuksen kävijöitä ilahduttaa automaatin yhteydessä taiteilija Kustaa Saksin taideteos Paketin matka. Värikäs teos kuvaa tekijänsä sanoin abstraktia metsää, jonka keskellä on kukka. Kukka kuvastaa keskusta, josta paketit lähtevät maailmalle.

-Valitsin tällaisen toteutustavan, koska halusin ettei kuvasta tule liian konkreettista ja siten tylsää. Odotan innolla, että pääsen näkemään teoksen sen oikeassa ympäristössä. On hienoa nähdä, miten alun perin tietokoneen ruudulle rakennettu teos tulee osaksi ihmisten jokapäiväistä maisemaa, Kustaa Saksi sanoo.

Saksi on suomen tunnetuimpia kansainvälisiä kuvittajia, joka tekee suurimman osan töistään ulkomaille. Aiemmin Itella ja Saksi ovat tehneet yhteistyötä vuonna 2008, kun Saksi suunnitteli Itellalle Juhlitaan!- postimerkkisarjan.

Automaattiverkosto laajenee vauhdilla

SmartPOST-pakettiautomaatteja on ennestään pääkaupunkiseudulla 15 kappaletta ja käyttäjiltä saatu palaute on ollut positiivista. Loppuvuodesta Itella ottaa käyttöön 35 uutta automaattia.

- Automaattiverkosto kattaa nyt lähes kaikki suurimmat kaupungit. Automaatit sijoitetaan vilkkaille asioimispaikoille ja näin asiakkaat voivat hoitaa pakettinsa noudon tai lähettämisen kätevästi muun päivittäisasiointinsa ohessa ja joustavina aukioloaikoina, kertoo liiketoimintajohtaja Tommi Sunikka Itellan Pakettipalveluista.

SmartPOST-pakettiautomaatti toimii siten, että tilatessaan tuotteita verkkokaupasta asiakas voi valita pakettinsa noutopaikaksi itselleen sopivimmin sijaitsevan SmartPOST-pakettiautomaatin. Kun paketti on saapunut automaattiin, asiakas saa matkapuhelimeensa lokerokoodin sisältävän tekstiviestin. Lokerokoodi näppäillään pakettiautomaatilla ja paketin saa lokerosta sen avautuessa. Kuluttaja- ja yritysasiakkaat voivat myös lähettää automaatista paketin joko toiseen SmartPOST-automaattiin tai Postin myyntipisteeseen. Asetettuaan lähetyksen lokeroon asiakas voi maksaa lähetyksen sirukortilla.

Lisätiedot:

Itella MediaDesk 020 452 3366

Uusien automaattien sijannit löytyvät osoitteesta: www.posti.fi/smartpost ja www.itella.fi/smartpost.

Kuvamateriaalia tiedotusvälineiden käyttöön on saatavissa Itellan verkkosivujen Media-osiosta