Laittomat työtaistelut viivästyttävät paikoitellen postinkulkua

Tiistaiaamun laittomat työtaistelut Kuopion postikeskuksessa sekä Joensuun ja Kemin jakeluissa viivästyttävät paikoitellen päivän postinkulkua alueellisesti.

Eiliset laittomat työtaistelut Helsingin ja Seinäjoen postikeskuksissa sekä Vantaan ja Liedon logistiikkakeskuksissa viivästyttävät postinkulkua paikoitellen koko maassa tämän viikon aikana.

Postinkulun viive koskee päiväjakelussa jaettavia kirjeitä, aikakaus-, sanoma- ja ilmaisjakelulehtiä, mainoksia sekä paketteja.

Sanomalehtien varhaisjakeluun laittomat työtaistelut eivät vaikuta.

Työtaistelutoimenpiteiden taustalla on Viestinvälitys- ja logistiikka-alan työehtosopimuksen umpeutuminen 31. lokakuuta ja sen jälkeen alkanut sopimukseton tila.

Posti on valmistautunut käyttämään väliaikaista ja täydentävää työvoimaa sekä alihankintaa häiriötilanteissa. Postin tavoitteena on väliaikaisen ja täydentävän lisätyövoiman avulla varmistaa, että häiriöt palveluissa pystytään pitämään mahdollisimman vähäisinä työntekijäjärjestö PAU:n jäsenistölleen asettaman ylityökiellon sekä laittomien työtaistelutoimenpiteiden aikana.

- Toivomme, että henkilöstömme valitsisi mieluummin työn tekemisen kuin mielenilmauksen. Kilpailutilanne alalla on kovaa emmekä halua vaarantaa palveluja ja menettää asiakkaita. Pahoittelemme PAU:n työtaistelutoimenpiteiden aiheuttamaa viivettä postinkulussa ja viiveen mahdollisesti aiheuttamaa haittaa, Postin Ohjauskeskuksen johtaja Jarmo Ainasoja sanoo.

MediaDesk, puh. 020 452 3366 (ma-pe klo 9.00 – 16.30)

Postin ja Paltan yhteystiedot medialle

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta 10 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 1 859 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 23 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.