Posti: asiakkaat voivat hyödyntää postinjakelun poikkeustilanteissa sähköistä Netpostia

Viestinnän digitalisaatio muuttaa perinteisiä viestintätapoja. Vaikka paperinen kirje, lehti ja suoramainos ovat haluttuja ja paljon käytettyjä viestintäkeinoja, on selvää, että sähköisellä viestinnällä on paikkansa ihmisten arjessa. Posti tarjoaa monia sähköisiä palveluja, joilla vastataan asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin. Netposti on Postin sähköinen vaihtoehto virallisen postin, kuten laskujen, vastaanottamiselle. Se voi olla avuksi myös mahdollisissa postinjakelun lakkotilanteissa, jolloin perinteinen posti saattaa pahimmillaan viivästyä useita päiviä. Netposti on vastaanottajalle maksuton ja sen saa käyttöön Postin verkkosivuilta.

- Asiakkaidemme palvelu on meille kaikkein tärkeintä, siksi haluamme muistuttaa sähköisistä vaihtoehdoista. Netposti on esimerkki palvelusta, joka antaa asiakkaalle valinnanvapauden. Vaikka jaettavan postin määrä vähenee, postinjakelu ja paperinen posti eivät silti ole katoamassa. Kirjeiden, lehtien ja mainosten jakelu on Postin ydintoimintaa myös jatkossa. Tämän rinnalla tarjoamme erinomaisia verkkopalveluja sekä postin lähettäjille että vastaanottajille, Postin johtaja Jani Jolkkonen sanoo.

Postinkulussa on viime aikoina ollut paikallisia häiriöitä postialan vaikeiden työehtosopimusneuvottelujen vuoksi. Postin on pakko uudistua, mikä vaatii kilpailukyvyn parantamista ja myös työehtojen monopoliajalta peräisin olevien jäykkyyksien purkua. Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU on antanut lakkovaroituksia 19.-30.11. väliselle ajalle.

Netpostiin voi vastaanottaa laskuja ja muuta virallista postia

Postin sähköiseen Netposti-palveluun voi vastaanottaa virallisia kirjeitä, kuten laskuja, yli 22 000 yritykseltä ja yhteisöltä. Netpostin käyttö tuo lähettäjäyritykselle kustannussäästöjä ja nopeuttaa viestintää - sähköinen kirje on perillä vastaanottajalla 1-2 vuorokautta paperista nopeammin.

Netpostilla on noin 630 000 vastaanottaja-asiakasta, ja se on vakiinnuttanut asemansa kuluttajien suosimana sähköisen postin vastaanottotapana. Laskut ja esimerkiksi palkkakuitit ovat Netpostissa käytettävissä ajasta ja paikasta riippumatta.

Postipalveluja verkosta 24 h

Posti kehittää erilaisia palveluvaihtoehtoja, sillä ihmisten liikkuvuus, ajankäyttö ja asiointitottumukset muuttuvat ja palveluilta halutaan yksilöllistä joustavuutta. Posti vastaa asiakkaiden muuttuneisiin tarpeisiin tarjoamalla aikaan ja paikkaan sitoutumattomia sähköisiä palveluja. Vastaanottajalle maksuton Netposti mahdollistaa käyttäjien saumattoman asioinnin niin viranomaisten kuin yrityssektorin toimijoiden kanssa.

Postin muilla verkkopalveluilla voi muun muassa maksaa valmiiksi paketin postimaksun, ohjata saapuvia paketteja haluamaansa noutopaikkaan ja tehdä muuttoilmoituksen. Postin mobiilisovellus tarjoaa useimmat verkkopalvelut, sillä voi esimerkiksi seurata oman paketin kulkua, etsiä lähimmän postin palvelupisteen, hakea postinumeroita tai lähettää aitoja joulukortteja omista kännykkäkuvista.

Postin MediaDesk, puh. 020 452 3366

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta 10 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 1 859 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 23 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.