Postin Netpostiin uusi ainutlaatuinen luottomaksumahdollisuus

Voimakkaasti kasvavan Itella Postin Netposti-palvelun yli 450 000 käyttäjälle tulee lisää vaihtoehtoja laskujen maksamiseen. Kuluttaja voi jatkossa maksaa Netpostiin saapuneet laskunsa suoraan luotolliselta maksutililtä, kun palveluun liitetään uusi maksuominaisuus. Luottomaksumahdollisuuden tarjoaa rahoitusyhtiö Collector Credit AB.

Netposti on Itella Postin kuluttajille tarjoama sähköinen postilaatikko verkossa. Palveluun voi maksutta vastaanottaa ja arkistoida asiapostia, kuten laskuja, palkkalaskelmia ja viranomaiskirjeitä.

Netpostiin saapuneet laskut voi maksaa jatkossakin verkkopankin kautta. Tämä edellyttää erikseen kirjautumista verkkopankkiin. Uuden luottomaksumahdollisuuden myötä kirjautumista verkkopankkiin ei tarvita, mikäli Netpostiin saapuneen laskun maksaa luottomaksuna.

Kuluttaja voi saada Collector-tilin käyttöönsä tekemällä luottohakemuksen Collector Credit AB:lle. Ennen luoton myöntämistä hakijalle tehdään perusteellinen luottokelpoisuudentarkistus. Collector on pohjoismainen, sekä yrityksille että yksityishenkilöille palveluitaan tarjoava rahoitusyhtiö.

”Hakijan takaisinmaksukyky arvioidaan aina huolellisesti ja tapauskohtaisesti. Rahoitusyhtiönä Collectorin liiketoiminta perustuu kuluttajan takaisinmaksukykyyn, joten on selvää, että Collector ei myönnä luottoa henkilöille, joiden takaisinmaksukyvystä on pieninkin epäilys”, painottaa Collector Finlandin toimitusjohtaja Miika Engström.

Asiakas ei voi nostaa Collectorin myöntämää luottoa käteisenä, ja luotto voidaan käyttää ainoastaan Netpostiin saapuneiden laskujen maksamiseen.

”Kehitämme sisältö- ja pankkiriippumatonta Netposti-palvelua asiakkaidemme toiveiden mukaisesti. Nyt palveluun liitetty luottomaksumahdollisuus tarjoaa kuluttajalle uudenlaisen vaihtoehdon laskujen maksamiseen, ja on yksi toivotuimmista ominaisuuksista. Yhteistyössä Collectorin kanssa voimme tuoda Netpostiin ainutlaatuisen uuden palvelukokonaisuuden”, kertoo Netposti-palvelusta vastaava johtaja Tommi Björklund.

Netposti-palvelusta vastaava johtaja Tommi Björklund, Itella Posti Oy, puh. 050 3866 203

Toimitusjohtaja Miika Engström, Collector Finland Oy, puh. 0400 998 970

Netposti on kuluttajien turvallinen sähköinen asiointipalvelu. Netposti sisältää postilaatikon, arkiston, tuhansia sähköisiä asiointilomakkeita sekä näköislehtiä eri kustantajilta. Lähettäjäyrityksiä palvelussa on tällä hetkellä 10 000. Kuluttajia palvelussa vastaanottajina on yli 450 000. Vuonna 2012 kuluttajat vastaanottivat palvelun kautta 12 miljoonaa sähköistä kirjettä. Netpostiin voi tutustua tarkemmin osoitteesta www.netposti.fi.

Collector on kansainvälinen luottomarkkinointiyritys, joka toimii Ruotsin rahoitustarkastuksen valvonnassa. Yhtiö tarjoaa luovia, yksilöllisiä ja tehokkaita rahoitusratkaisuja niin yrityksille kuin kuluttajille. Collectorilla on yli 200 asiakkaisiinsa sitoutunutta ja palvelualtista työntekijää. Yhtiön toimistot sijaitsevat Göteborgissa, Tukholmassa, Malmössä, Oslossa ja Helsingissä. Myyntikate oli vuonna 2011 n. 544 000 000 kruunua ja tase 3 500 000 000 kruunua. Lisää Collectorista osoitteessa www.collector.fi.