Postin rahtiterminaalin toiminta Helsingin Pasilassa on normalisoitunut

Postin rahtiterminaali Helsingin Pasilassa toimii jälleen normaalisti. Tänään iltapäivällä tapahtuneen VAK-onnettomuuden viimeistelysiivous on tehty ja työt on voitu aloittaa. Tämän hetkisen arvion mukaan terminaalialueella olevat rahtilähetykset saadaan käsiteltyä viimeistään perjantaiaamuna. Osa lähetyksistä voi myöhästyä tunteja tai enintään vuorokauden.

Pasilan terminaalissa käsitellään rahtitavaraa. Tilanteella ei ole vaikutusta pakettien tai kirjeiden kulkuun.

Tänään myöhään iltapäivällä tapahtuneessa onnettomuudessa vaaralliseksi luokiteltua hartsipohjaista nestettä pääsi valumaan terminaalin lattialle ja höyrystyi ilmaan. Pelastuslaitos vastasi tilanteen normalisoinnista. Henkilöstö evakuoitiin terminaalista ja kaksitoista henkilöä toimitettiin sairaalaan tarkkailtavaksi hengitystiealtistuksen vuoksi. Vakavilta henkilövahingoilta vältyttiin.

Lisätiedot medialle: Postin MediaDesk, puh. 020 452 3366 (ma – pe klo 9.00 – 16.30)

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta 11 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 1 859 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 23 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.