Suomen paras verkkokauppa -kilpailu käynnistyy jälleen

Itella käynnistää tänään laajan valtakunnallisen kilpailun, jossa etsitään jälleen Suomen parasta verkkokauppaa. Verkkokauppiaat voivat ilmoittautua mukaan kisaan 19.5. alkaen ja loppukesästä kuluttajat äänestävät suosikkejaan. Voittajat valitaan tänä vuonna viidessä eri äänestyskategoriassa, jotka ovat: paras ulkoasu, paras valikoima, paras käytettävyys, paras asiakaspalvelu ja parhaat toimitustavat.

Itella toteuttaa kilpailun yhteistyössä SBS Discovery Radio Oy:n kanssa ja verkkokauppakilpailun etenemisestä kerrotaan Radio Cityn, Voicen ja Iskelmän taajuuksilla. Kilpailussa ei ole osallistumismaksua vaan yritykset voivat asettaa verkkokauppansa ehdolle kampanjan radiokanavien verkkosivuilla.

Verkkokauppa on kasvanut tasaisesti yli kymmenen vuoden ajan. Kotimaan verkossa tapahtuvan kaupan arvo oli viime vuonna 10,5 miljardia ja kasvua oli edellisvuodesta 9 %. Kilpailun avulla halutaan edistää erityisesti kotimaisten verkkokauppojen tunnettuutta.

-Haluamme auttaa verkkokauppiaita myymään enemmän ja tehdä kuluttajille verkko-ostamisesta mahdollisimman helppoa. Suomessa on paljon erinomaisia verkkokauppoja ja uskomme kilpailun lisäävän niiden tunnettuutta, verkkokaupasta vastaava johtaja Aku Happo Itellasta kertoo.

Suomen paras verkkokauppa -kilpailu järjestetään nyt toisen kerran. Viime vuonna kilpailuun otti osaa 350 erikokoista verkkokauppaa. Tuolloin äänestyksen voitti kaikissa kilpailukategorioissa kosmetiikkaan erikoistunut verkkokauppa Dermoshop.

Kilpailusivut:

Lisätiedot: Itella MediaDesk puh. 020 452 3366

Itella on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta 11 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2013 oli 1 977 miljoonaa euroa. Palvelemme yritysasiakkaitamme Itella-nimellä ja kuluttajia Suomessa Posti-nimellä noin 26 000 ammattilaisen voimin. www.itella.fi.