Varusteleka voitti Suomen paras verkkokauppa -kilpailun

Armeijatavaraan erikoistunut Varusteleka on voittanut Suomen paras Verkkokauppa -kisan. Itellan ja SBS Discovery Radio Oy:n yhdessä järjestämä kilpailu oli käynnissä koko kesän, ja siihen otti osaa 250 erikokoista ja eri toimialaa edustavaa verkkokauppaa. Kuluttajat saivat äänestää suosikkejaan viidessä kategoriassa: paras ulkoasu, paras valikoima, paras käytettävyys, paras asiakaspalvelu ja parhaat toimitustavat. Varusteleka keräsi eniten ääniä kaikissa kategorioissa. Kaiken kaikkiaan kilpailussa annettiin ääniä reilut 13 100.

Varustelekan omistaja Valtteri Lindholm on voitosta iloinen, mutta kiistää olevansa yllättynyt.

-Olemme 11 vuoden ajan kehittäneet toimintaamme ja pyrkineet tekemään verkkokauppaa niin hyvin kuin mahdollista. Panostamme siihen, että joka ikinen asia tehdään meillä hyvin ja kaikki osa-alueet toimivat: tuotteistamme on kattavat informaatiot, asiakas tietää mitä saa, asiakas voi seurata lähetyksensä kulkua koko ajan ja palautukset sujuvat helposti. Meillä on yli viisikymmentä osaavaa ihmistä töissä ja meille kivijalka on verkkokaupan jatke eikä toisinpäin, hän tiivistää voittoon johtaneita tekijöitä.

Varustelekalle tiukan vastuksen tarjosi viimevuotisen kisan voittanut Dermoshop, joka tuli toiseksi kaikissa kategorioissa. Muita kilpailussa erinomaisesti pärjänneitä yrityksiä olivat Holiday Club, Verkkokauppa.com, EMP ja NetAnttila.

- Suomessa on paljon erinomaisia verkkokauppoja ja toivomme kilpailumme lisäävän niiden tunnettuutta. Haluamme auttaa verkkokauppiaita myymään enemmän ja tehdä kuluttajille verkko-ostamisesta mahdollisimman helppoa, verkkokaupasta vastaava johtaja Aku Happo Itellasta toteaa.

Verkkokauppa on kasvanut tasaisesti yli kymmenen vuoden ajan. Kotimaan verkossa tapahtuvan kaupan arvo oli viime vuonna 10,5 miljardia ja kasvua oli edellisvuodesta 9 %. Kilpailun avulla haluttiin edistää erityisesti kotimaisten verkkokauppojen tunnettuutta.

Lisätietoja Itella Mediadesk: puh. 020 452 3366 (Itella MediaDesk, ma-pe klo 8.30-16.30)