Joulupukin kirjeen voi tilata myös netistä tai tablettitietokoneella

Joulupukki saa vuosittain yhteensä noin 500.000 kirjettä ja korttia lapsilta ja aikuisilta ympäri maailmaa Suomen Napapiirille. Asiakkaat ovat voineet tilata 1990-luvulta lähtien kirjeitä myös Joulupukilta itseltään. Joulupukki on ajan hermolla, joten Joulupukin kirjeen voi tilata nettisivuilta tai tablettitietokoneen sovelluksella.

Joulupukki hallitsee apulaisineen 11 kieltä, kirjeen kielivaihtoehdot ovat suomen ja ruotsin lisäksi englanti, saksa, japani, kiina, ranska, espanja, venäjä, italia ja hollanti. Maailmalle kirje matkaa Joulupukin pääpostista Rovaniemeltä, Napapiiriltä Suomesta. Kirje sisältää jouluun asti salassa pysyvän jouluisen tarinan Joulupukilta ja aidon joulupostimerkin, Joulupukin Pääpostin erikoisleiman sekä Joulupukin allekirjoituksen.

Kirjeen voi tilata 9.12. asti, johon mennessä tilatut kirjeet ehtivät saajilleen jouluksi.

Tämän joulun uutuutena on Write to Santa -sovellus, joka toimii Samsungin uusimmissa kynällä varustetuissa tableteissa, Galaxy Note 10.1 ja 5.3 -malleissa. Sovelluksella voi kirjoittaa Joulupukille ja tilata kirjeen. Kirjeet taltioituvat laitteeseen. Maksuton Write to Santa -sovellus on ladattavissa ao. tabletteihin Samsung apps -sovelluskaupasta tai Google playsta. Joulupukin kirjeen hinta on 7 euroa ja maksutapoina sovelluksessa toimivat luottokortit sekä PayPal.

Joulupukin kirjeestä löytyy lisätietoja osoitteesta www.posti.fi tai www.santaclaus.posti.fi

Lisätiedot medialle:

Itella Posti Oy, kehitysjohtaja Markku Penttinen, puh. 020 451 5519 tai tuotepäällikkö Eero Hiekkavuo, puh. 020 451 5533, etunimi.sukunimi@posti.fi
Itella Viestintä, viestintäpäällikkö Sara Lindström, puh. 050 566 6851, etunimi.sukunimi@itella.com