Kannustetaan Pertti Kurikan Nimipäivät viisuvoittoon fanipostilla

Posti julkaisee bändistä punk-henkisen postimerkin – ennakkomyynti alkaa Postin verkkokaupassa 28.4.

Pertti Kurikan Nimipäivät tuulettaa ennakkoluuloja, kun se esittää Wienissä Euroviisujen ensimmäisessä semifinaalissa suoraviivaisen punk-biisinsä Aina mun pitää. Aika moni on veikannut bändille paikkaa myös finaalissa. Posti julkaisee Euroviisuja edeltävän viikon maanantaina 11.5. postimerkin Pertti Kurikan Nimipäivien kunniaksi. Merkkien ennakkomyynti alkaa Postin verkkokaupassa jo 28.4.

Postimerkin kuvan etualalla poseeraava bändin laulaja Kari Aalto on tyytyväinen lopputulokseen. "Kyllähän se tuntuu upeelta, makeelta ja hienolta, kun saadaan oma postimerkki. Merkki on hyvännäköinen ja punk", Aalto kommentoi tuoreeltaan keikkabussissa.

Myös basisti Sami Helle pitää postimerkkiä hyvänä juttuna: "Se on mielenkiintoista, ei ollakaan ennen oltu postimerkissä." Rumpali Toni Välitalon mielestä merkki on tosi hieno: "Ilman muuta alan käyttää merkkiä myös itse." Kitaristi Pertti Kurikka kuittaa tiiviisti: "Se on ihan jees, kun päästään postimerkkiin."

Punk-henkisen postimerkin graafisesta suunnittelusta vastaavat Ari Lakaniemi ja Susanna Rumpu. Merkin valokuvat ovat ottaneet Pekka Elomaa ja Ari Lakaniemi. Värikkäästä postimerkkiarkista löytyy lisäksi Pertti Kurikan tekemät piirrokset jokaisesta bändin jäsenestä.

Bändin nimilogon arkkiin on piirtänyt manageri Kalle Pajamaa.

Merkki tulee ilmestymispäivänä myyntiin kaikissa Postin omissa myymälöissä ja useimmissa myyntipisteissä eri puolilla maata. Postimerkkien myyntihinta on 1,10 euroa kappaleelta. Verkkokaupassa merkkiä myydään 10 postimerkin arkeissa.

Lähetä bändille fanipostia teemalla "Aina mun pitää tuulettaa"

Arvovaltainen brittilehti the Guardian on jo ennustanut, että Pertti Kurikan Nimipäivät voittaa Euroviisut tänä vuonna. Nähtäväksi jää, miten käy. Kaikki voivat tsempata Pertti Kurikan Nimipäiviä Euroviisujen alla lähettämällä postikortteja ja muuta fanipostia suoraan yhtyeelle itselleen osoitteeseen Lyhty ry, Pertti Kurikan Nimipäivät, 00390 HELSINKI.

Lisätietoja medialle:

Posti Oy
• Design Manager Petri Pohjolainen, puh. 020 451 5572
• viestintäpäällikkö Liisa Hertz, puh. 050 376 6613
etunimi.sukunimi@posti.com

Kuvamateriaalia tiedotusvälineiden käyttöön

Tutustu Postin verkkokaupassa kaikkiin myynnissä oleviin postimerkkeihin.

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta 11 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 1 859 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 23 000 ammattilaisen voimin. www.posti.com.