• Posti/

Mahdollisia palveluhäiriöitä Postin omissa myymälöissä tänään klo 14 alkaen

Itellan saamien tietojen mukaan Postin omien myymälöiden henkilöstö saattaa järjestää mielenilmauksen ja poistua tänään klo 14 työpaikoiltaan. Pahimmassa tapauksessa kaikki Postin 135 omaa myymälää ovat kiinni klo 14 lähtien loppupäivän ajan.

Postin omien myymälöiden lisäksi palveluyritysten yhteydessä olevia Postin myyntipisteitä on yhteensä noin 900. Ne ovat auki ja palvelevat normaalisti omien aukioloaikojensa mukaisesti.

Itella ei hyväksy laittomia toimenpiteitä ja pitää niitä erittäin valitettavana erityisesti asiakkaiden kannalta. Mahdollinen mielenilmaus rikkoisi myös työnantajan ja henkilöstön välisiä voimassa olevia sopimuksia työehdoista ja työrauhasta. Kaikkien osapuolten tulee noudattaa lakia ja sopimuksia yhtäläisesti.

Itellan saamien tietojen mukaan mahdollinen mielenilmaus kohdistuisi parhaillaan käytäviin yt-neuvotteluihin. Itella pyrkii mahdollisuuksiensa mukaan pienentämään irtisanottavaksi joutuvien määrää uudelleensijoitustoimin ja muilla vapaaehtoisilla ratkaisuilla ja on sopinut muutoksiin kohdistuvista tukimuodoista hyvässä yhteishengessä.

Vaikka Itellalla ei ole täyttä varmuutta mahdollisesta mielenilmauksesta, asiakkaita halutaan varoittaa ennakkoon, jotta he voivat varautua mahdolliseen palveluhäiriöön ja käyttää Postin muita palvelupisteitä myymälöiden sijaan.

Lähimmän Postin myyntipisteen tiedot löytyvät Postin nettisivulta osoitteesta http://www.posti.fi/postipalvelee/postit-haku/. Maksetun kirjepostin voi jättää normaaliin tapaan Postin sinisiin ja keltaisiin kirjelaatikkoihin. Postimerkkejä myyvät muun muassa monet kioskit ja päivittäistavarakaupat. Pääkaupunkiseudulla paketteja voi lähettää myös SmartPOST-pakettiautomaattien kautta. Niiden sijainnit löytyvät myös Postin nettisivulta osoitteesta http://www.posti.fi/paketit/kotimaanpaketit/smartpost.html

Mahdollisista mielenilmauksista ja niiden aiheuttamista häiriöistä tiedotetaan erikseen muun muassa Postin nettisivuilla www.posti.fi.

Mahdolliset häiriöt pyritään pitämään mahdollisimman pieninä myös poikkeusjärjestelyin.

Lisätiedot medialle: Itellan MediaDesk, puh. 020 452 3366

Itella Posti Oyhuolehtii postipalveluista kaikkialla Suomessa vastaten kirjeiden, lehtien ja suoramarkkinointilähetysten jakeluista, paketti- ja pikakuljetuspalveluista, NetPostista sekä Postin myymälöistä ja myyntipisteistä. Itella Posti Oy kuuluu Itella Viestinvälitys -liiketoimintaryhmään, jonka liikevaihto vuonna 2010 oli 1 142 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 19 300. Itella Viestinvälitys on osa Itella-konsernia. www.itella.fi