• Posti/

Mitä ihmettä – voin itse päättää, mistä noudan verkkokauppaostokset

Enää pakettia ei tarvitse vastaanottaa kotiosoitteen mukaan määräytyvään lähipostiin, vaan noutopaikan voi valita itse. Lähipostille vaihtoehtoiset Postin palvelupisteet tuovat nykyään kuluttajalle valinnanvaraa. Jollekin on helpointa noutaa verkkokauppaostokset työpaikan vierestä ja toiselle saada paketti ruokakauppaan. Tämä onnistuu, kun ottaa käyttöön Postin maksuttoman paketinohjauspalvelun.

Paketinohjauspalvelulla pystyy hyödyntämään Postin laajentuneen palvelupisteverkoston. Postin pakettiautomaatteja on jo runsaat 300 eri puolilla maata niin pienillä kuin suurilla paikkakunnilla. Pakettiautomaatit on sijoitettu yleisten arkireittien varrelle, muun muassa kauppojen yhteyteen. Posti on myös avannut yli sata noutopistettä, jotka palvelevat R-Kioskeissa. Muita Posteja on lähes 900. Rekisteröitymällä paketinohjauspalveluun paketin ensisijaiseksi noutopaikaksi saa valita minkä tahansa postin, pakettiautomaatin tai Postin noutopisteen. Valinnan voi vaihtaa aina tarvittaessa.

Maksuton paketinohjauspalvelu ohjaa valtaosan Postin jakeluverkkoon tulevista verkkokauppaostoksista kuluttajan valitsemaan noutopaikkaan. Jo kaksi kolmasosaa suomalaisista kuluttajista tekee ostoksia verkkokaupoista. Verkkokaupoista ostavat niin nuoret kuin eläkeläiset ja tuotteiden kirjo käsittää kaiken. Tulevasta joulusta odotetaan ennätyksellistä pakettisesonkia.

www.posti.fi/ohjaus

Lisätietoja:
Itella Posti Oy
Saara Pietilä, Business Manager
etunimi.sukunimi@itella.com

Itella Posti Oy huolehtii postipalveluista kaikkialla Suomessa vastaten kirjeiden, lehtien ja suoramarkkinointilähetysten jakeluista, paketti- ja pikakuljetuspalveluista, Netpostista sekä Postin myymälöistä ja myyntipisteistä. Itella Posti Oy kuuluu Itella Viestinvälitys -liiketoimintaryhmään, jonka liikevaihto vuonna 2012 oli 1 168 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 17 800. Itella Viestinvälitys on osa Itella-konsernia. www.itella.fi