Napapiirillä ahkeroitiin vastauksia Joulupukille saapuneisiin kirjeisiin

Suomen ahkerin kirjeenvaihtaja, Joulupukki, sai viime jouluksi 550 000 kirjettä ympäri maailmaa.

Kirjeitä saapuu Joulupukin Pääpostiin Napapiirille pitkin vuotta, mutta suurin osa saapuu viikkoa, paria ennen joulua. Kotimaan ohella Joulupukki sai eniten kirjeitä Englannista, Italiasta, Puolasta ja Japanista. Myös kiinalaisten lasten kiinnostus Joulupukkiin on kasvanut vuosi vuodelta.

Joulupukin Pääpostin kirjetonttujen sekä Lapin Postimerkkeilijät ry:n vapaaehtoistyön avulla Joulupukki vastasi keväällä 42 000 kirjeeseen. Tänä vuonna Joulupukki kertoi vastauskirjeessään revontulista, joita on menneen talven aikana näkynyt pohjoisella taivaalla huomattavan paljon. Joulupukki toivoi myös, että ympäröivä luontomme säilyisi puhtaana. Vinkiksi yhteisiin mukaviin hetkiin perheen ja ystävien kanssa Joulupukki laittoi mukaan lankatontun askarteluohjeen.

Joulupukin vastauskirje lähti keväällä 2012 ympäri maailmaa 12 eri kielellä: englanti, italia, puola, suomi, japani, kiina, ranska, saksa, espanja, portugali, ruotsi ja korea. Joulupukin Pääpostilla toivotaan, että kirje herättää jälleen kaikkialla maailmassa uteliaisuuden vierailla Rovaniemellä ja Napapiirillä Joulupukin ja tonttujen luona.

Joulupukin kirjeet 2011 (PDF)

Joulupukin Pääposti