Pääsiäiskortit postiin viimeistään 3.4.

Pääsiäiskortit kannattaa postittaa viimeistään tiistaina 3.4., jolloin ne ilahduttavat saajaansa juuri pääsiäisen alla.

Pääsiäisen postikortit voi lähettää joko perinteiseen tapaan tai netistä osoitteesta www.posti.fi/postikorttinetista. Netistä lähetettävien pääsiäiskorttien viimeinen lähetyspäivä on 3. huhtikuuta kello 12 mennessä.

Pääsiäistervehdyksiin sopii mainiosti sarjakuvatyyliin toteutettu pirteän värinen postimerkki. Kuvittaja Janne Harju on valinnut Hyvää pääsiäistä! -merkin kuva-aiheeksi tipun ja pupun, jotka maalaavat pääsiäismunaa – tipu pajunkissalla ja pupu hännällään. Tämän ensimmäisen luokan postimerkin voi ostaa yksitellen tai kymmenen postimerkin tarra-arkkina.

Postin myymälöissä on valikoimissa myös paljon erilaisia pääsiäisaiheisia kortteja. Pääsiäinen on vakiintunut kolmanneksi vilkkaimmaksi korttisesongiksi joulun ja ystävänpäivän jälkeen. Kaikkiaan suomalaiset lähettävät vuodessa noin 65 miljoonaa postikorttia.

Lisätietoja asiakkaille:

Postin asiakaspalvelu 0200 71000 (pvm/mpm, ma-pe 8-18)

Lisätietoja medialle:
tuotepäällikkö Johanna Rouhe, puh. 050 576 6502, etunimi.sukunimi@itella.com
Itellan kuvapankki

Itella Posti Oy huolehtii postipalveluista kaikkialla Suomessa vastaten kirjeiden, lehtien ja suoramarkkinointilähetysten jakeluista, paketti- ja pikakuljetuspalveluista, NetPostista sekä Postin myymälöistä ja myyntipisteistä. Itella Posti Oy kuuluu Itella Viestinvälitys -liiketoimintaryhmään, jonka liikevaihto vuonna 2011 oli 1 152 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 17 900. Itella Viestinvälitys on osa Itella-konsernia. www.itella.fi