Postien aukioloajat juhannuksena ja keskikesällä

Juhannus ja keskikesä muuttavat jälleen postien aukioloaikoja.

Juhannuksen aukioloajat

• Postin omat myymälät sulkevat juhannusaaton aattona, torstaina 19.6. viimeistään klo 18 (Lemin ja Uudenkaupungin postit klo 17).
  • Juhannusaattona perjantaina 20.6. ja juhannuspäivänä lauantaina 21.6. Postin omat myymälät ovat kiinni.

Helsingin Pääpostin (00100 HELSINKI) myymälä palvelee seuraavasti:

• torstaina 19.6. kello 18 asti
  • juhannusaattona perjantaina 20.6. klo 12 asti
  • Juhannuspäivänä lauantaina 21.6. ja sunnuntaina 22.6. Helsingin Pääposti on kiinni.

Joulupukin Pääposti (96930 NAPAPIIRI) palvelee kesä-elokuussa joka päivä klo 9-18 ja on avoinna myös läpi juhannuksen.

Palveluyritysten yhteydessä toimivat Postin myyntipisteet palvelevat juhannuksen aikaan omien aukioloaikojensa mukaan.

Kesän aukioloajat 23.6.-10.8.

Postin omat myymälät palvelevat keskikesällä 23.6.-10.8. maanantaista perjantaihin klo 18:aan asti, poikkeuksena  Lemin ja Uudenkaupungin postit, jotka ovat avoinna kello 17:ään. Lauantaisin avoinna olevat postit voi tarkistaa Postin internet-palvelusta www.posti.fi/postit.

Helsingin Pääposti ja Joulupukin Pääposti palvelevat koko kesän normaalien aukioloaikojensa mukaisesti, myös viikonloppuisin.

Palveluyritysten yhteydessä toimivat Postin myyntipisteet palvelevat omien aukioloaikojensa mukaan, monet myös iltamyöhään ja viikonloppuisin.

Lisätietoja: Kaikkien postien aukioloajat ja sijaintitiedot voi tarkistaa Postin internet-palvelusta www.posti.fi/postit tai Postin kuluttaja-asiakaspalvelun numerosta 0200 71000 (pvm/mpm), joka palvelee arkisin ma-pe klo 8-18. Yritysasiakaspalvelu vastaa numerossa 0200 77000 (pvm/mpm) arkisin ma-pe klo 8-18.

Ändringar i Postens serviceställen öppettider på midsommar och under sommaren

Posten har som vanligt ändrade öppettider på midsommar och under högsommaren.

Midsommar

Postens egna butiker stänger senast kl.18 dagen före midsommarafton, torsdagen den 19 juni (54710 LEMI och 23500 NYSTAD till kl. 17).

På midsommarafton fredagen den 20 juni och på midsommardagen lördagen den 21 juni håller Postens egna butiker stängt.

Butiken på Helsingfors Huvudpost (00100 HELSINGFORS) håller öppet enligt följande:

• Torsdagen den 19 juni till kl. 18
  • Midsommarafton fredagen den 20 juni till kl. 12
  • Midsommardagen lördagen den 21 juni och söndagen den 22 juni håller Helsingfors Huvudpost stängt.

Julgubbens Huvudpost (96930 NAPAPIIRI) håller öppet varje dag kl. 9-18 i juni-augusti och har öppet även under midsommar.

Postens försäljningsställen som ligger i anslutning till serviceföretag håller öppet enligt sina egna öppettider under midsommar.

Öppettider under sommaren mellan den 23 juni och den 10 augusti

Postens egna butiker övergår till sommaröppettider måndagen den 23 juni. Under högsommaren mellan den 23 juni och den 10 augusti, som är en lugnare period än normalt, håller Postens butiker i regel öppet från måndag till fredag till kl.18 (54710 LEMI och 23500 NYSTAD till kl.17).

Lördagarnas öppettider man kan se över bland annat i Postens webbtjänst www.posti.fi/postit.

Under hela sommaren håller Helsingfors Huvudpost och Julguppens Huvudpost öppet enligt de normala öppettiderna, även på helgerna.

Under högsommaren håller Postens försäljningsställen som ligger i anslutning till serviceföretag öppet enligt sina egna öppettider, och många håller även öppet sent på kvällarna och på helgerna.

Mer information: Du kan kontrollera öppettiderna och adresserna för alla Postens serviceställen i Postens webbtjänst www.posti.fi/postit eller via Postens kundtjänst på nummer 0200 27100 (lna/msa), på vardagar må-fr kl. 8-18 . Kundtjänsten för företag på nummer 0200 75000 (lna/msa) är öppen på vardagar må-fr kl. 8-18.