• Posti/

Postipalveluja siirtyy pääkaupunkiseudulla neljään Keskon hoitamaan palvelupisteeseen

– Uudet palvelupisteet palvelevat asiakkaita aamusta iltaan ja myös viikonloppuisin

Posti uudistaa palvelupisteverkostoaan ja siirtää postipalvelut osasta Postin omia myymälöitä kumppaniyritysten palvelupisteisiin. Uudistuksella parannetaan palvelujen saatavuutta ja mahdollistetaan pidemmät aukioloajat.

Kesko on kokenut postipalvelujen tarjoaja, jolla on entuudestaan postipalveluja useilla paikkakunnilla. Uusia palvelupisteitä avataan Keskon myymälöihin vuoden 2016 tammi-kesäkuussa. Postin omat myymälät tarjoavat postipalvelut normaalisti siirtoihin asti.

Siirtojen tarkoista ajankohdista tiedotetaan alueiden asiakkaita lähempänä muutoksia kotiin lähetettävällä kirjeellä.

Helsingissä Kannelmäen posti 00420 Helsinki siirtyy K-market Kannelmäkeen (os. Klaneettitie 7, 00420 Helsinki) helmikuussa 2016.

Oulunkylän posti 00640 Helsinki siirtyy K-market Neste Oil Oulunkylään (os. Siltavoudintie 19 a, 00640 Helsinki) huhtikuussa 2016.

Vantaan Tammiston posti 01510 siirtyy K-citymarket Tammistoon (os. Valimotie 9, 01510 Vantaa) kesäkuussa 2016.

Tuusulassa posti 04300 Tuusula siirtyy K-supermarket Hyrylään (os. Autoasemankatu 1, 04300 Hyrylä) maaliskuussa 2016.

Tuusulaan avataan lisäksi helmikuussa uusi Postin noutopiste K-market Lahelaan (os. Lahelantie 280, 04330 Lahela). Uusi noutopiste tuo alueen asiakkaiden noudettavat lähetykset lähemmäs.

Joustavaa asiointia asiakkaiden tarpeisiin

Posti toteuttaa muutokset etsimällä palveluvaihtoehtoja, jotka sopivat mahdollisimman hyvin asiakkaiden muuhun arkiasiointiin, esimerkiksi ruokaostosten yhteydessä. Paikkakunnilla tarjotaan muutosten myötä samat postipalvelut kuin aiemmin mahdollisimman pitkin aukioloajoin ja hyvillä sijainneilla.

Postin verkostoon kuuluu noin 1 400 palvelupistettä. Posti lisää palvelupisteiden kokonaismäärää lähivuosina sadalla uudella palvelupisteellä. Posteista 90 %, eli lähes 800, toimii jo kumppaniyrityksissä. Palvelupisteverkoston kehittämisellä vastataan asiakkaiden muuttuneisiin asiointitottumuksiin ja verkkokaupan kasvuun helpottamalla pakettien noutoa postien laajoilla aukioloajoilla ja erilaisilla palveluvaihtoehdoilla, kuten pakettiautomaateilla ja noutopisteillä.

Kaikkien postien sijainnit ja aukioloajat löytyvät osoitteesta posti.fi/postit.

Tiedote palvelupistemuutoksesta 16.6.2015

Lisätietoja medialle:
Postin MediaDesk, puh. 020 452 3366 (arkisin klo 9.00–16.30)

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta 10 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 1 859 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 23 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.