Sanomalehti ja päiväposti jaetaan samaan aikaan

Itella Posti ja Ilkka-Yhtymä aloittavat yhteistyön ottamalla Pohjanmaalla käyttöön uuden jakelutavan. Sanomalehti ja päiväposti jaetaan samaan aikaan 26.3.2013 alkaen Isonkyrön ja Ylistaron alueella.

Uusi jakelutapa on osa Itella Postin ja Ilkka-Yhtymän liiketoimintojen kehittämistä, ja muutoksen tavoitteena on turvata haja-asutusalueella kannattava jakelupalvelu. Jakelujen yhdistämisellä pyritään myös ympäristötavoitteisiin ja vähentämään ajosta aiheutuvia hiilidioksidipäästöjä.

- Taustalla on hyvät kokemukset Etelä-Pohjanmaalla ja Pohjanmaan suomenkielisissä kunnissa tehdyistä jakelumuutoksista. Muutoksissa aikaistettiin niin sanotun päiväpostin jakelua haja-asutusalueella, ja sen myötä asiakkaat saivat myös päiväpostin mukana kulkevan sanomalehden aikaisemmin, sanoo kehityspäällikkö Harri Nummenpää Itella Postista.

Päiväpostit ja sanomalehdet jaetaan arkisin pääsääntöisesti Isokyrössä kello 7.00 ja Ylistarossa kello 6.45 mennessä. Viikonloppujakeluihin ei tule muutoksia.

1. ja 2. luokan kirjeen palvelutasot säilyvät postilain mukaisena eli 80 prosenttia 1. luokan kirjeistä on jaettuna seuraavana työpäivänä ja 95 prosenttia 2. luokan kirjeistä on jaettuna postittamispäivästä lukien toisena arkipäivänä.

Lisätiedot:

Reijo Uusihauta
aluepäällikkö
Itella Posti Oy, Palvelutuotanto
puh. 0400 967 773

Harri Nummenpää
kehityspäällikkö
Itella Viestinvälitys /Jakelu- ja markkinointipalvelut/Lehdet
puh. 020 451 5328

Itella Posti Oy huolehtii postipalveluista kaikkialla Suomessa vastaten kirjeiden, lehtien ja suoramarkkinointilähetysten jakeluista, paketti- ja pikakuljetuspalveluista, Netpostista sekä Postin myymälöistä ja myyntipisteistä. Itella Posti Oy kuuluu Itella Viestinvälitys -liiketoimintaryhmään, jonka liikevaihto vuonna 2012 oli 1 168 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 17 800. Itella Viestinvälitys on osa Itella-konsernia. www.itella.fi