Uusi verkkopalvelu auttaa asiakkaita postiasioissa

Postitusapuri-palvelu sai alkunsa kuluttajien toiveesta

Posti on lanseerannut verkkosivuillaan asiakkailleen uuden palvelun, Postitusapurin. Uusi palvelu etsii asiakkaan toiveiden perusteella parhaimman postitusratkaisun kirjeille tai paketeille. Näin asiakas voi esimerkiksi vertailla eri toimitustapoja keskenään ja löytää helposti etsimänsä tiedon, vaikkapa mitä kirjeen tai paketin postittaminen kotimaahan tai ulkomaille maksaa. Postitusapuri-palvelu sopii hyvin sekä kuluttaja-asiakkaiden että pienyritysten käyttöön.

Uusi palvelu sai alkunsa asiakkaiden toiveesta.  Asiakkaat myös osallistuivat palvelun testaamiseen, ja luonnehtivat palvelua hyödylliseksi ja selkeäksi. Ennen käyttöönottoa Postitusapuria testattiin yli 1500 kertaa ja palautetta kerättiin asiakkaiden lisäksi Itellan omalta henkilöstöltä.

- Haluamme jatkossa tehdä entistä enemmän kehitystyötä yhdessä asiakkaidemme kanssa, jotta palvelut vastaisivat monipuolisesti ja hyödyllisesti juuri niihin tarpeisiin, joihin asiakkaamme palvelua haluavat. On ollut hienoa huomata, että asiakkailtamme saamamme ehdotukset ovat hyviä ja pitkälle mietittyjä, kertoo Itella Oyj:n kehityspäällikkö Maiju Rahkonen.

Postissa jo vuoden ajan käytössä olleen Ideaposti-palvelun kautta asiakkaat voivat esittää ideoitaan Postin palveluiden kehittämiseksi. Vuoden aikana ehdotuksia on tullut Postitusapurin lisäksi satoja muita, ja niiden avulla on toteutettu muun muassa merkkiääni Postin uudelle sähköautolle ja vuoronumerojärjestelmä Espoon keskuksen Postiin. Uusia Ideapostin kautta kehitettyjä palveluita on luvassa vuonna 2012 lisää.

Lisätietoja

Itella Oyj, kehityspäällikkö Maiju Rahkonen, 020 451 6081, etunimi.sukunimi@itella.com

Itella Posti Oy huolehtii postipalveluista kaikkialla Suomessa vastaten kirjeiden, lehtien ja suoramarkkinointilähetysten jakeluista, paketti- ja pikakuljetuspalveluista, NetPostista sekä Postin myymälöistä ja myyntipisteistä. Itella Posti Oy kuuluu Itella Viestinvälitys -liiketoimintaryhmään, jonka liikevaihto vuonna 2010 oli 1 142 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 19 300. Itella Viestinvälitys on osa Itella-konsernia. www.itella.fi