Vielä ehtii postittaa joulukortin ja paketin jouluksi perille

Sukulaista, ystävää ja tuttavaa ehtii vielä muistaa joulukortilla ja paketilla. Kortit menevät kotimaassa jouluksi perille 60 sentin kakkosluokan postimerkillä varustettuna, kun ne postitetaan viimeistään maanantaina 19.12. Ykkösluokan 75 sentin postimerkillä varustetut kortit ehtivät perille, kun ne postitetaan tiistaihin 20.12. mennessä.

Kaikki paketit kotimaassa, Pohjoismaissa ja Baltian maissa ehtivät jouluksi perille, kun ne postitetaan viimeistään maanantaina 19.12. Kotimaassa vastaanottajan kotiovelle toimitettavan Ovelle-paketin ehtii postittaa vielä 22.12.

Oikea osoite takaa lähetyksen sujuvan perillemenon. Posti vie lähetyksen nopeimmin perille, kun siinä on vastaanottajan etu- ja sukunimi, katuosoite talon ja asunnon numeroineen sekä postinumero ja paikkakunta.

Kaikki Postin myymälät palvelevat myös viikonloppuna 17.-18.12.  Kauppojen ja muiden liikeyritysten yhteydessä sijaitsevat Postin myyntipisteet palvelevat joulun alla omien aukioloaikojensa mukaan. Moni myyntipiste on avoinna pitkälle iltaan ja viikonloppuisin.

Postikohtaiset aukiolo- ja sijaintitiedot löytyvät osoitteesta www.posti.fi/postit.

Joulun tärkeät postitusaikataulut ja muut jouluun liittyvät asiat osoitteessa www.posti.fi/joulu.

Postin asiakaspalvelu numerossa 0200 71000 (pvm/mpm) palvelee jouluaaton aattoon 23.12. asti pidennetyin aukioloajoin, maanantaista perjantaihin kello 8-20, lauantaina kello 10-16 ja sunnuntaina kello 12-16. Postin asiakaspalvelu palvelee myös Facebookissa osoitteessa www.facebook.fi/posti.fi.

Lisätietoja:

Itella MediaDesk puh. 020 452 3366

Itellan kuvapankista löydät jouluaiheisia kuvia, muun muassa joulupostimerkeistä: www.itella.fi/media > Kuvapalvelu ja logot.

Itella Posti Oy huolehtii postipalveluista kaikkialla Suomessa vastaten kirjeiden, lehtien ja suoramarkkinointilähetysten jakeluista, paketti- ja pikakuljetuspalveluista, NetPostista sekä Postin myymälöistä ja myyntipisteistä. Itella Posti Oy kuuluu Itella Viestinvälitys -liiketoimintaryhmään, jonka liikevaihto vuonna 2010 oli 1 142 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 19 300. Itella Viestinvälitys on osa Itella-konsernia. www.itella.fi