Nopeutta pakettitoimituksiin – PostNord aloittaa suorat toimitukset Smartmilen automaatteihin

PostNord sujuvoittaa verkkokauppaostajien arkea aloittamalla suorat toimitukset lajitteluterminaaleistaan Smartmilen automaatteihin. Tähän asti PostNord on toimittanut niihin paketit kumppanin kautta. Suorat toimitukset mahdollistavat nopeammat toimitukset ja paremman toiminnanohjauksen. Noutopistetoimitusten ottaminen omaan hallintaan on osa PostNordin strategiaa olla suomalaisille halutuin valinta verkkokauppojen kassoilla.

Suorat toimitukset Smartmilen automaatteihin on aloitettu vaiheittain syyskuun aikana. Tavoitteena on, että paketit kaikkiin Smartmilen automaatteihin jaetaan itse lokakuun puoliväliin mennessä.

Lyhyellä aikavälillä suora yhteys Smartmilen automaatteihin tuo PostNordin pakettitoimituksiin nopeutta ja sujuvuutta. Pidemmällä tähtäimellä PostNordille on lisäksi tärkeää pystyä kehittämään palvelua oman strategiansa ja omien arvojensa mukaisesti. Jakeluverkostoa kehitetään PostNordilla asiakaslähtöisyyden ja vastuullisuuden ehdoilla, oman toiminnan ja prosessien tehokkuutta unohtamatta.

Toimitusten sujuvoittaminen on edellyttänyt PostNordilta ja Smartmilelta tiivistä yhteistyötä ja luovaa kumppanuutta. Smartmile on esimerkiksi räätälöinyt lastaus- ja purkuprosessinsa vastaamaan PostNordin erityisvaatimuksia, jotta terminaalilla käytettävä aika on saatu minimoitua. Yhteistyö jatkuu tulevaisuuden pakettiautomaattihaasteiden ratkomisella, esimerkiksi kapasiteetin optimoinnin parissa.

”Haluamme olla strategiamme mukaisesti paras valinta verkkokaupan kassalla, ja noutopisteverkoston ottaminen omaan hallintaan ulkoistetun mallin sijaan mahdollistaa isojen harppausten ottamisen tällä tiellä. Suomalaiset rakastavat pakettiautomaatteja, mikä tekee Smartmilen automaattiverkostosta erittäin tärkeän osan noutopisteverkostoamme”, PostNord Oy:n toimitusjohtaja Johanna Starck sanoo.

”Meillä on ilo olla mukana PostNordin strategisessa muutoksessa suoran Smartmile-integraation myötä. Pääsemme yksinkertaistamaan yhdessä toimitusprosessia, ja olemme saaneet PostNordista uuden yhteistyökumppanin ohjelmistokehitykseen, jota teemme helpottaaksemme kuljettajien työtä ratkoaksemme pakettiautomaattien tulevaisuuden haasteita”, Smartmilen toimitusjohtaja Aku Happo sanoo.

Smartmilen automaatit ovat kaikille kuljetusyrityksille avoimia, yhteiskäyttöisiä pakettiautomaatteja, jotka sijaitsevat päivittäistavarakauppojen ja kauppakeskusten yhteydessä. Koko ajan kasvavassa Smartmile-verkostossa on tällä hetkellä 150 automaattia ympäri Suomen.

About Smartmile
Smartmile is a technology company transforming delivery into an ecosystem through seamless integration and cutting-edge technology. Smartmile offers software solutions for agnostic parcel locker networks and their expert team can manage locker networks as a service. The software’s core strength lies in its flexibility,  integrate any couriers, retailers, e-commerce platforms, and impact systems effortlessly to any parcel locker.

Currently, Smartmile operates 150 open and shared parcel machines in grocery stores and shopping centers across Finland. Additionally, they license their software and service, managing 136 hubs in the Netherlands.

About Postnord
We make everyday life easier. PostNord is a leading provider of parcel and logistics services to, from, and within the Nordic region. PostNord connects companies, public authorities and consumers and enables business, trade and communication. With our expertise and strong distribution network, we put in place the conditions for the e-commerce, distribution, logistics and communication solutions of tomorrow. In 2022, the Group had around 26,500 employees and sales of SEK 40.2 billion. The Parent Company is a Swedish public limited company with Group headquarters in Solna, Sweden.