PostNord lopettaa vakituista terminaalityövoimaa koskevan yhteistyön Transvalin kanssa

PostNord on irtisanonut vakituista terminaalityövoimaa koskevan sopimuksen Transvalin kanssa. Turun terminaalissa työskentelevät Transvalin työntekijät siirtyvät 1.11.2019 liikkeen luovutuksessa vanhoina työntekijöinä PostNordin palvelukseen. Vantaan terminaalissa kumppanina aloittaa 1.11.2019 Wippii Work Logistiikka Oy. Työt jatkuvat kummassakin terminaalissa normaalisti.

PostNordin strategiana on tarkastella ja linjata uudelleen, mikä osa työstä tehdään oman henkilöstön voimin ja mikä ulkoistetaan kumppaneille.

- Olemme päätyneet siihen, että parhaillaan voimakkaasti uudistuvassa Turun terminaalissamme on kannattavaa tehdä työt oman henkilöstön voimin. Vantaan terminaalin kohdalla olemme sen sijaan päätyneet laajentamaan jo neljä vuotta asiakaspalveluhenkilöstön kanssa tekemäämme hyvää yhteistyötä Wippiin kanssa, PostNord Oy:n Chief Operations Officer Jani Ståhlhammar sanoo.

- Kiitän Transvalia yhteisistä vuosistamme. Yhteistyömme on ollut sujuvaa ja hedelmällistä, ja yhdessä tekemämme kehitystyö on sekä nopeuttanut tavaran liikkumista että parantanut työn laatua.

Varastopalveluiden osalta työntekijät siirtyivät liikkeen luovutuksella Transvalilta PostNordille jo maaliskuun alusta. Turun terminaalityöntekijöitä koskevan liikkeenluovutuksen jälkeen PostNord Oy:n palveluksessa työskentelee noin 300 henkilöä. Yhteensä se työllistää Suomessa noin 500 terminaali- ja varastotyöntekijää, kuljettajaa sekä toimistotyöntekijää.

Jani Ståhlhammar, Chief Operations Officer, PostNord Oy, puhelin 040 553 9193, jani.stahlhammar@postnord.com
Katja Luotola, Head of People and Communications, PostNord Oy, puhelin 050 302 5639, katja.luotola@postnord.com

PostNord on johtava Pohjoismaihin, Pohjoismaista ja Pohjoismaissa tarjottavien viestintä- ja logistiikkaratkaisujen toimittaja. Varmistamme myös postipalvelut yksityishenkilöille ja yrityksille Ruotsissa ja Tanskassa. Asiantuntemuksemme ja vahvan jakeluverkostomme avulla luomme edellytykset tulevaisuuden viestinnälle, verkkokaupalle, jakelulle ja logistiikalle Pohjoismaissa. Vuonna 2018 konsernilla oli 30 000 työntekijää, ja sen liikevaihto oli 3,6 miljardia euroa. Konsernin emoyhtiö on ruotsalainen julkinen yhtiö, ja sen pääkonttori sijaitsee Solnassa. www.postnord.fi