PostNord pystyttää verkkokauppaostoksille satoja uusia pakettiautomaatteja

Verkkokaupan kasvu on kiihtynyt entisestään koronapandemian aikana, ja tänä keväänä paketteja on toimitettu suomalaisille lähestulkoon joulusesongin malliin. Ruuhkautuville pakettiautomaateille on tulossa täydennystä syksyllä, kun PostNord alkaa pystyttää uudenlaisia pakettiautomaatteja.

Uudet pakettiautomaatit toimivat myös ulko-olosuhteissa, jolloin ne voivat olla käytettävissä vuorokauden ympäri, ja niitä voidaan sijoitella lähelle vastaanottajien koteja. Ulos sijoitettavat automaatit sopivat hyvin myös harvaan asutuille alueille, joilla miehitettyjä palvelupisteitä ei ole tarjolla. Automaatit eivät tarvitse erillistä sähköliitäntää tai verkkoyhteyttä toimiakseen, ja lokeron voi avata omalla älypuhelimella, koskematta automaattiin.​

- Ostoksia tehdään verkosta useimmiten siksi, että se on niin helppoa. Siksi mekin pidämme palvelukehityksemme punaisena lankana ihmisten arjen helpottamista. Jakeluinfran uudistamisen, prosessiemme sujuvoittamisen ja digikehityksen ohella uudet pakettiautomaatit ovat yksi keino verkkokaupan viimeisen kilometrin sujuvoittamiseksi, PostNordin toimitusjohtaja Johanna Starck kertoo.​

Ensimmäiset automaatit otetaan käyttöön suuremmissa kaupungeissa syksyllä 2021, ja tavoitteena on pystyttää 600 automaattia seuraavan vuoden aikana. Samalla PostNord toimittaa edelleen paketteja myös Pakettipisteen ja Smartmilen yhteiskäyttöisiin automaatteihin.

​PostNordin pakettiautomaatit ovat jo käytössä Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa, ja niistä on saatu erinomaisia kokemuksia ja asiakaspalautetta.