PostNord Strålfors Oy avaa uusia mobiilimaksamisen palvelukanavia asiakkailleen

Uusien mobiilimaksutapojen ja -teknologioiden kehittyessä PostNord Strålfors Oy aloittaa yhteistyön strategisten kumppaniensa kanssa ja avaa uusia mobiilimaksamisen palvelukanavia yritysasiakkailleen.

PostNord Strålfors on tuomassa 2018 syksyllä yritysasiakkailleen mahdollisuuden lähettää omille asiakkailleen mobiililaskuja. Uusi kanava laajentaa ennestään PostNord Strålforsin hyvin kattavaa laskunvälitystarjontaa e-laskun, tekstiviestilaskun, laskujen esilläpitopalvelun ja tulostettavien laskujen lisäksi.

Sähköisen laskunmaksun rinnalla on kiihtyvällä vauhdilla yleistymässä mobiilimaksaminen. Kuluttajamarkkinoilla kasvun suosio selittyy muun muassa älypuhelinmaksamisen nopeudella ja visuaalisuudella. Kun älypuhelimen sovellukseen lähetetään uusi lasku, se muistuttaa eräpäivästä ja maksaminen on hyvin helppoa vain yhdellä sormen pyyhkäisyllä.

Suomessa noin kaksi kolmasosaa kuluttajille lähetettävistä laskuista on edelleen paperisia, ja karkean arvion mukaan Suomessa lähetetään 200 miljoonaa paperilaskua vuodessa. Kuluttaja voi tilata laskunsa älypuhelimen sovellukseen, jonka jälkeen uudet laskut ohjataan PostNord Strålforsin kautta sinne suoraan laskuttajilta.

Mobiilimaksukanava vähentää viivästyksiä laskun maksamisessa, ja tulostetut maksumuistutukset niin ikään vähenevät. Laskuja lähettävälle yritykselle tämä on huomattavasti edullisempi tapa verrattuna paperilaskuihin. Lisäksi kassavirta nopeutuu.

”Tämä mobiilimaksamisen kanava nopeuttaa asiakasyritystemme asiakaskontaktia ja parantaa myyntisaamisten kiertoa. Mobiililaskutus toimii uutena jakelutapana muiden omnikanavaisten viestintäpalveluidemme rinnalla. Asiakkaamme ei tarvitse tehdä mitään uudistuksia järjestelmiinsä koskien mobiilimaksamista tai nähdä lisävaivaa”, toteaa Johanna Starck PostNord Strålforsilta.

Lisätietoja:

Johanna Starck                                                                puh: +358 20 740 4100
PostNord Strålfors Oy

PostNord ja PostNord Strålfors

Me toimitamme! PostNord on johtava viestintä- ja logistiikkapalvelujen tarjoaja Pohjoismaiden alueella sekä Pohjoismaiden ja muun maailman välillä. Huolehdimme kotitalouksien ja yritysten postipalveluista Ruotsissa ja Tanskassa. Vahvan osaamisemme ja jakeluverkostomme avulla kehitämme pohjoismaisia vaihtoehtoja tulevaisuuden viestintää, verkkokauppaa, jakelua ja logistiikkaa varten. Vuonna 2017 konsernilla oli noin 31 000 työntekijää, ja sen liikevaihto oli runsaat 37 miljardia Ruotsin kruunua. Emoyhtiö PostNord AB on ruotsalainen julkinen osakeyhtiö, jonka pääkonttori on Ruotsin Solnassa. Lue lisää osoitteesta www.postnord.com

PostNord Strålforsin kehittämien ja tarjoamien viestintäratkaisujen avulla yritykset, joilla on paljon asiakkaita ja toimittajia, saavat aivan uusia mahdollisuuksia entistä vahvempien ja henkilökohtaisempien asiakassuhteiden luomiseen. Digitaalisen alustamme avulla mahdollistamme saumattoman viestinnän riippumatta vastaanottajan käyttämästä kanavasta. PostNord Strålfors on osa PostNord-konsernia, joka on Pohjoismaiden johtava viestintä- ja logistiikkapalvelujen tarjoaja. PostNord Strålforsilla on yhteensä 750 työntekijää Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa, ja sen liikevaihto oli 2,1 miljardia Ruotsin kruunua vuonna 2017. Lisätietoja PostNord Strålforsista.