PostNord Strålfors Oy sekä digiposti- ja asiointipalvelu Kivra yhteistyöhön myös Suomessa - PSD2-tilimaksaminen suomalaisten käyttöön

Ruotsissa yli 3,5 miljoonan ihmisen käyttämä digiposti- ja asiointipalvelu Kivra aloittaa toimintansa Suomessa helmikuussa 2020. Palvelu tarjoaa yrityksille mahdollisuuden tehostaa laskutustaan ja kuluttajille helpon tavan siirtyä ympäristöystävälliseen arjen asiointiin.

PostNord Strålfors tuottaa yritysten ja kuluttajien väliseen asiointiin sujuvia sähköisiä kanavia. Paperinen asiointi vähenee jatkuvasti, ja sähköiset kanavat kasvattavat merkitystään markkinoille tulevien uusien palveluiden myötä.

”Olemme tehneet jo useamman vuoden ajan tuloksellista yhteistyötä Kivran kanssa Ruotsissa. Nyt haluamme laajentaa yhteistyötä ja panostaa siihen myös Suomessa. Uusien digitaalisten palvelujen tarjoaminen on osa dna:tamme, ja siksi haluammekin nyt tarjota ensimmäisten joukossa myös uuden PSD2 maksamisen palvelun yritysasiakkaillemme”, Head of Business Development Sami Niininen PostNord Strålfors Oy:stä toteaa.

Uuden digiposti- ja asiointipalvelu Kivran tavoitteena on vähentää paperipostin välityksellä tapahtuva asiointi nykyisestä kolmannekseen seuraavan vuoden aikana. Kivra tarjoaa ensimmäisenä Suomessa PSD2-maksupalveludirektiivin mahdollistaman verkkomaksamisen suoraan omalta pankkitililtä ilman erillisiä maksukortteja.

”Haluamme auttaa suomalaisia yrityksiä heittämään hyvästit epäkäytännöllisille paperi- ja sähköpostilaskuille. Tuomme markkinaan helpon, uuden kanavan kuluttajien sähköiseen laskuttamiseen. Näin pienennämme yritysten ja kuluttajien hiilijalanjälkeä ja samalla nopeutamme maksusaatavien prosesseja”, Kivra Oy:n markkinointijohtaja Maija Leivo kertoo.

Kuten Ruotsissa myös Suomessa Kivra on digitaalisen asioimisen monipuolinen alusta, jossa laskujen maksamisen lisäksi voi vastaanottaa, maksaa ja arkistoida yritysten laskuja ja viestejä sekä jakaa raha-asioiden hoitoa vaikkapa perheen kesken.

”Haluamme auttaa kuluttajia suunnistamaan tässä monimuotoisessa digitaalisessa viidakossa toimimalla hubina eri asiointikanavien, yritysten ja palveluiden välillä. Kivra on enemmän kuin vain laskujen maksamisen alusta”, Leivo jatkaa.

PostNord Strålfors haluaa tarjota yritysasiakkailleen kaikki viestintäkanavat helposti ja tuottaa samalla parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen kuluttajille. ”Asiakkaamme arvostavat sitä, että pystymme tarjoamaan markkinoiden laajimman kanavavalikoiman. Palvelumme kautta yritysasiakkaamme voi välittää viestit Kivraan kuluttajille ilman, että heidän tarvitsee tehdä muutoksia järjestelmiinsä”, Niininen toteaa.

Lisätietoja:

Postnord Strålfors Oy, Sami Niininen
Head of Business Development, puh. 040 503 4994, sami.niininen@stralfors.fi

Kivra Oy, Maija Leivo
Markkinointijohtaja Maija Leivo, Kivra Oy, puh. 050 522 2322, maija.leivo@kivra.fi

PostNord Strålfors Oy
PostNord Strålforsin kehittämien ja tarjoamien viestintäratkaisujen avulla yritykset, joilla on paljon asiakkaita ja toimittajia, saavat aivan uusia mahdollisuuksia entistä vahvempien ja henkilökohtaisempien asiakassuhteiden luomiseen. Digitaalisen alustamme avulla mahdollistamme saumattoman viestinnän riippumatta vastaanottajan käyttämästä kanavasta. PostNord Strålfors on osa PostNord-konsernia, joka on Pohjoismaiden johtava viestintä- ja logistiikkapalvelujen tarjoaja. PostNord Strålforsilla on yhteensä 750 työntekijää Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa, ja sen liikevaihto oli 2 miljardia Ruotsin kruunua vuonna 2019. Lisätietoja PostNord Strålforsista.

Kivra Oy
Kivra on digiposti- ja asiointipalvelu yritysten ja kuluttajien väliseen asiointiin. Kivralla voi vastaanottaa, käsitellä ja arkistoida laskuja sekä muita asiakirjoja digitaalisesti ja turvallisesti, luontoa säästäen. Kivra Oy on perustettu vuonna 2018. Kivra Oy:n omistavat Suomessa Telia Company, Resurs Bank ja Kivra AB. Digipostipalvelu aloittaa toimintansa Suomessa helmikuusta 2020. Kivra on perustettu Ruotsissa 2011, ollen tänä päivänä Ruotsissa markkinajohtaja digipostipalveluiden tarjoajana 3,5 miljoonalla kuluttajalla ja 20 000 yrityksellä.