PostNord ja Sony Mobile yhteistyöhön 3D-teknologian parissa

PostNord-konserni, joka on Pohjoismaiden johtava viestintä- ja logistiikkapalvelujen tarjoaja, ilmoitti tänään tekevänsä Sony Mobilen kanssa yhteistyötä 3D-teknologian parissa.

PostNord tutkii aktiivisesti uuden disruptiivisen teknologian mahdollisuuksia, ja yhtenä potentiaalisena osa-alueena on 3D-markkinoiden saavutettavuuden parantaminen niin kuluttajien kuin yritystenkin kannalta. Ensimmäisessä vaiheessa tavoitteena on tarjota kuluttajille mahdollisuus tulostaa yksilölliset 3D-mallinsa helposti suoraan Sony Mobilen 3D Creator -sovelluksella, minkä jälkeen PostNord voi toimittaa ne perille.

- Olen erittäin iloinen yhteistyöstä Sony Mobilen kanssa. 3D Creator on mobiilin luovuuden kannalta mullistava sovellus, ja meille tämä on tärkeä askel uuden teknologian sisällyttämisessä osaksi liiketoimintaamme, kertoo PostNord Strålforsin konsernijohtaja Ylva Ekborn.

Tämän ansiosta PostNord voi hyödyntää maailman tunnetuimpiin kuuluvan teknologiayrityksen osaamista, ja Sony Mobile saa puolestaan käyttöönsä PostNordin tiedon logistiikka- ja viestintämarkkinoista sekä monipuolisen asiakaskunnan.

- Olemme hyvin innoissamme työskentelystä PostNordin kanssa, sillä laajan palveluvalikoimansa ansiosta se voi hoitaa koko toimitusketjun puhelimessa olevasta digitaalisesta 3D-tiedostosta 3D-tulostukseen ja jakeluun asiakkaille, toteaa Sony Mobilen Lars Novak.

3D Creator on Sonyn kehittämä ainutlaatuinen, innovatiivinen sovellus 3D-kohteiden nopeaan ja helppoon skannaukseen, ja se avaa runsaasti uusia luovia mahdollisuuksia. Kyseessä on ainoa 3D-skannaussovellus, joka käyttää älypuhelimen yhtä kameralinssiä. Sen avulla voidaan tallentaa minuutissa korkealaatuisia 3D-skannauksia kohteista käyttämällä neljää skannaustilaa: pääskannausta, kasvoskannausta, ruokaskannausta ja vapaaskannausta.

PostNord Strålfors käyttää 3D-tulostukseen Stratasys J750:tä, joka on maailman ainoa markkinoilla oleva täysivärinen 3D-monimateriaalitulostin. Lisäksi PostNord on solminut kumppanuuden 3D-tuotantoympäristöjen johtaviin toimittajiin kuuluvan 3YOURMINDin kanssa automatisoidun, täysin yksilöllisen ja saumattoman tuotantoprosessin luomiseksi.

- Tämä on ensimmäinen askel yhteistyössä, jonka odotamme jatkossa laajenevan. Meille Sony Mobile on innovatiivinen kumppani, jonka kanssa voimme tutkia uusia liiketoimintamahdollisuuksia 3D-teknologian avoimuuden ja saavutettavuuden parantamiseksi niin yritysten kuin kuluttajienkin kannalta, Ylva Ekborn toteaa lopuksi.

Sony Mobile Communications. Sony Mobile Communications is a subsidiary of Tokyo-based Sony Corporation, a leading global innovator of audio, video, game, communications, key device and information technology products for both the consumer and professional markets. With its music, pictures, computer entertainment and online businesses, Sony is uniquely positioned to be the leading electronics and entertainment company in the world. Through its Xperia™ smartphone and tablet portfolio, as well as innovative smart products, Sony Mobile Communications delivers the best of Sony technology, premium content and services, and easy connectivity to Sony’s world of networked entertainment experiences. For more information: www.sonymobile.com

PostNord Strålforsin kehittämien ja tarjoamien viestintäratkaisujen avulla yritykset, joilla on paljon asiakkaita ja toimittajia, saavat aivan uusia mahdollisuuksia asiakassuhteidensa vahvistamiseen ja palvelun henkilökohtaisuuden lisäämiseen. Digitaalisen alustamme avulla mahdollistamme saumattoman viestinnän riippumatta vastaanottajan käyttämästä kanavasta. PostNord Strålfors on osa PostNord-konsernia, joka on Pohjoismaiden johtava viestintä- ja logistiikkapalvelujen tarjoaja. PostNord Strålforsilla on yhteensä 750 työntekijää Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa, ja sen liikevaihto oli 2,1 miljardia Ruotsin kruunua vuonna 2017.

Elisabeth Wesselson, Head of Staff, PostNord Strålfors Group AB, elisabeth.wesselson@stralfors.se  +46 (0) 70 298 74 82

Rikard Skogberg, Pohjoismaiden PR- ja tuotepäällikkö, Sony Mobile Communications, rikard.skogberg@sonymobile.com, +46 (0) 705 49 49 23

Me toimitamme! PostNord on johtava viestintä- ja logistiikkapalvelujen tarjoaja Pohjoismaiden alueella sekä Pohjoismaiden ja muun maailman välillä. Huolehdimme kotitalouksien ja yritysten postipalveluista Ruotsissa ja Tanskassa. Vahvan osaamisemme ja jakeluverkostomme avulla kehitämme pohjoismaisia vaihtoehtoja tulevaisuuden viestintää, verkkokauppaa, jakelua ja logistiikkaa varten. Vuonna 2017 konsernilla oli noin 31 000 työntekijää, ja sen liikevaihto oli runsaat 37 miljardia Ruotsin kruunua. Emoyhtiö PostNord AB on ruotsalainen julkinen osakeyhtiö, jonka pääkonttori on Ruotsin Solnassa. Lue lisää osoitteesta www.postnord.com