PostNord Strålfors ja Edita Group luopuvat Edita Priman ostoa koskevasta yrityskaupasta

Lehdistötiedote 8.1.2024

Pohjoismainen viestintäratkaisujen toimittaja PostNord Strålfors Oy ilmoitti kesäkuussa 2023 ostavansa Edita Prima Oy:n. Tuolloin todettiin, että yrityskauppa edellyttää Kilpailu- ja kuluttajaviraston ("KKV") hyväksyntää. KKV kertoi 3.11.2023 pitävänsä tarpeellisena jatkaa yrityskaupan kilpailuvaikutusten selvittämistä. Joulukuussa 2023 KKV ilmoitti, ettei se tähän mennessä tekemiensä selvitysten perusteella pidä todennäköisenä, että yrityskauppa voitaisiin hyväksyä sellaisenaan

Tutustuttuaan huolellisesti KKV:n näkemyksiin yrityskaupan kilpailuvaikutuksista, mukaan lukien jatkoselvityspäätöksessä esitetyt näkemykset, PostNord Strålfors ja Edita Group Oyj ovat yksimielisesti päättäneet keskeyttää yrityskauppaprosessin ja jatkaa liiketoimintaansa erillisinä yhtiöinä.

”Uskomme, että PostNord Strålfors ja Edita Prima sopivat erinomaisesti yhteen ja että yrityskaupan myötä olisimme pystyneet tarjoamaan yhdistyneille asiakkaillemme erinomaista palvelua ja asiakaskokemusta modernina painetun ja digitaalisen asiakasviestinnän palveluiden tarjoajana. KKV:n tähänastisen analyysin johtopäätökset ja liitännäistoimenpiteet, joita viranomaishyväksyntä olisi kyseisiltä yrityksiltä edellyttänyt, ovat liian laajoja yrityskaupan toteuttamiseksi. Siksi olemme yhdessä päättäneet keskeyttää yrityskaupan, mikä on erittäin valitettavaa”, PostNord Strålfors Finlandin toimitusjohtaja Mika Penttilä sanoo

PostNord Strålfors on täyden palvelun toimija asiakasviestintämarkkinoilla, joka tarjoaa monikanavaisia palveluita Pohjoismaiden johtaville yrityksille.

”PostNord Strålforsilla on vahva asema, ja jatkamme toimintaamme entiseen tapaan keskittyen tarjoamaan erinomaista palvelua nykyisille ja uusille asiakkaillemme sekä kehittämään pohjoismaista tarjontaamme  – viimeisimpänä esimerkkinä juuri lanseerattu uusi maksuratkaisumme”, kertoo Mattias Norén, Head of Strategy & Business Development, PostNord Strålfors Groupista

Lisätietoja:

Mika Penttilä
toimitusjohtaja, PostNord Strålfors Finland, puh +358 405 200 130

mika.penttila@stralfors.fi

Tietoja PostNord Strålforsista

PostNord Strålfors kehittää ja tarjoaa viestintäratkaisuja, jotka tarjoavat yrityksille, joilla on paljon asiakkaita ja toimittajia, täysin uusia mahdollisuuksia luoda vahvempia ja henkilökohtaisempia asiakassuhteita. Digitaalisen alustamme avulla tarjoamme saumattoman viestinnän vastaanottajan käyttämästä kanavasta riippumatta. PostNord Strålfors on osa PostNord-konsernia, joka on johtava viestintä- ja logistiikkapalvelujen tarjoaja Pohjoismaissa.

www.stralfors.fi