Markem-Imaje paransi mustesuihkuteknologian standardeja lanseeramalla 9232-kirjoittimen.

Markem-Imaje tuo merkintäalan markkinoille uuden pienten merkkien 9232- mustesuihkukirjoittimen. Se kuvaa Markem-Imajen kykyä uusien jatkuvan kierron mustesuihkuteknologian standardien kehittämiseen ja pyrkimystä konkreettiseen sitoutumiseen asiakkaittensa kanssa.

9232-mustesuihkukirjoitin tulee olemaan 9000-sarjan johtotähti. Se tulostaa viimeiset myyntipäivät, logot, alfanumeeriset tekstit sekä viivakoodit ja 2D-koodit ruoka-, juoma-, lääke-, kosmetiikka-, elektroniikka-, kaapeli- ja puristemuovialan tuotteisiin.

Markem-Imaje -konsernin pienten merkkien mustesuihkuvalikoimasta vastaavan tuotepäällikön Pascal Vergniaudin mukaan, «äskeinen taloudellinen kriisi ja ympäristökehityksen viimeaikaiset suuntaukset osoittavat että merkintälaitteistojen globaaliset käyttökustannukset ja ympäristöystävällisyys ovat tästä lähtien keskeisiä tekijöitä tulostimien suunnittelussa. Se käsittää luonnollisesti kaiken, kuten itse laitteen sekä tarvikkeet, huolto ja palvelut.  Markem-Imajen 9232-kirjoitin vastaa tätä perustrendiä».

9232-kirjoitin tarjoaa optimaaliset ja intuitiiviset merkintäratkaisut helpottamaan kulujen, ympäristöystävällisyyden, käyttäjän toiminnan ja korkeatasoisen tulostuksen hallintaa. Tämä on tuloksena varsinkin uuden mustejärjestelmän ja kehittyneemmän kirjoituspään ansiosta. Tulostin sisältää myös patentoidun kosketusnäyttö-käyttöliittymän, yksi kulutustavarasektorin parhaimmista.

Business Group Markem-Imajen presidentti Serge Kral todistaa: «ensimmäistä kertaa valmistaja sitoutuu tekemään varusteita joiden tuottavuus on konkreettista ja mitattavissa olevaa. Arvioimme, että asiakkaamme säästävät 9232-tulostimen ansiosta jopa 20 % globaaleista käyttökuluista pääasiallisiin kilpailijoihimme verrattuna. Takuuaika ja huoltotoimenpiteiden väliaika on pidennetty 18 kuukauteen - normaaleissa käyttöolosuhteissa».

Tämä Markem-Imajen vahva sitoumus näkyy myös ympäristöystävällisyyden kautta. 9232-kirjoitin koostuu yli 80 %:sti kierrätysmateriaalista. Sen tarjoamat uudet musteet eivät sisällä ketonia tai metyylietyyliketonia (MEK) ja ovat RoHS-normin mukaiset.

9232-sarjan vahvuudet

Tuottavuus

• Mustepakkausten pidennetyn kestoajan ansiosta voidaan normaalitoiminnossa tulostaa jopa 90 miljoonaa merkkiä per litra.
  • Liuottimien kulutus voi vähentyä 2,5 ml/h asti (20 °C) käyttöolosuhteista riippuen.
  • Huoltoväli 18 kuukautta standardisovelluksille.

Käytettävyys

• Uuden mustejärjestelmän ja kehittyneemmän kirjoituspään ansiosta erinomainen käytettävyys, jopa 99,6 % ilman käyttäjän toimenpiteitä (käytettävyys = toiminta-aika / tuotantoaika).
  • Laitteiston takuu 18 kuukautta Markem-Imajen määräämillä ehdoilla.
  • Suojakaappi ruostumatonta terästä, IP56-suojaus, ei tarvitse paineilmaa.

Yksinkertaisuus

• Uusi patentoitu intuitiivinen 7″ värillinen kosketusnäyttö-käyttöliittymä.
  • Laitteen tilan reaaliaikainen näyttö sekä tarvikkeiden kulutuksen, tulostimen käyttövalmiuden ja huoltotarpeen seuranta.
  • Tarvikkeet voi vaihtaa nopeasti ja turvallisesti keskeyttämättä merkitsemistä.
  • Pöytäasennus tai jalusta-/ seinäkiinnitys.

Suorituskyky

• Tulostusnopeus jopa 6,6 m/s.
  • Kirjasinkorkeus jopa 32 pistettä.
  • Erikoisnopea tulostustila optiona korkeisiin tulostusnopeuksiin.

Eko-aloitteisuus

• Yli 80 % kierrätysmateriaalia.
  • Uudet monikäyttöiset musteet eivät sisällä ketonia tai metyylietyyliketonia (MEK).
  • Vähäinen energiankulutus – Rajoitettu teho: 60 VA.

Markem-Imajen Oy kontaktihenkilö

Adrian Piotrowski
Marketing Coordinator Nordic
apiotrowski@markem-imaje.com

Markem-Imajen kontaktihenkilö

Sylvain Exartier
Viestintäpäällikkö
Puh: +33 (0)4 75 75 56 35
press@markem-imaje.com

G2010-0121
G2010-0124
G2010-0105

Dover-yhtiö

Dover on monialainen teollinen valmistaja, jonka vuosittainen 7,1 miljardin dollarin (2010) liikevaihto koostuu konsernissa toimivien, erikoistuneiden teollisuuden tuotteita ja laitteita valmistavien maayhtiöiden toiminnasta.

Lisätietoja löydät osoitteesta www.dovercorporation.com.

Markem-Imaje

Markem-Imaje, New Yorkissa sijaitsevan Dover Groupin täysin omistama tytäryhtiö, on luotettu, tuotemerkintä- ja jäljitettävyysratkaisujen johtava valmistaja, joka tarjoaa luotettavat ja uudenaikaiset lämpösiirto-, laser-, mustesuihku- ja RFID-pohjaiset ratkaisut kaikkiin tarpeisiin. Markem-Imaje kykenee 95 tarjoamaa täysin integroituja ratkaisuja, jotka takaavat laadukkaan ja turvallisen tuotteen, loppukäyttäjien ja jälleenmyyjien määräysten täyttymisen, tuotteiden paremman jäljitettävyyden ja paremmat valmistusprosessit.

Markem-Imaje työllistää yli 3 300 henkilöä yli 30 tytäryhtiössä eri puolilla maailmaa ja tarjoaa yli 40 000 asiakkaalle parhaita mahdollisia tuotemerkintäratkaisuja. Tämän lisäksi Markem-Imaje asiakkaita on tukemassa strategisesti kuusi eri puolille maailmaa sijoitettua R&D-keskusta, useita korjaamokeskuksia ja tuotantolaitoksia.

www.markem-imaje.fi