Piruetin liikuntavaatteissa pyörähdelty jo 35 vuoden ajan

Suomen pitkäikäisin liikuntavaatteiden myymälä Piruetti perustettiin Tampereella vuonna 1974 kahden tanssiharrastajan toimesta. Tällä hetkellä yhtiö toimii Tampereen lisäksi Helsingissä ja Turussa. Sen tuotteita viedään myös ulkomaille Japania ja Hong Kongia myöten. Piruetin laajasta tuotevalikoimasta löytyy tanssitarvikkeita ja -asuja, fitness-asuja, luistelupukuja, voimistelupukuja ja -välineitä sekä muita asuja liikuntaan. Piruetin tuotteisiin luottavat harrastajien lisäksi myös alan ammattilaiset – aina maailmantähtiä myöten. Piruetti on täysin kotimainen valmistaja, vaatteet tehdään Piruetin Tampereen toimipisteessä.

Piruettia on johtanut sen 35-vuotisen olemassaolon ajan yhtiön perustaja Tuula Heinivaho. Tampereella perustetun yhtiön Turun toimipiste avattiin vuonna 1982 ja Helsinkiin Piruetti saapui vuonna 1984. Yhtiön oma verkkokauppa avattiin vuonna 2001. - Piruetin menestyksen takana on ammattitaito. Yhtiö perustettiin aikoinaan sillä periaatteella, että tanssija tietää parhaiten minkälainen tanssijan asun pitää olla. Nyt valikoimassamme on pukuja useaan eri lajiin, baletista taitoluisteluun ja cheerleadingiin, Heinivaho kertoo. - Pystymme toimittamaan jälleenmyyjille nopeasti pieniäkin tilauksia. Piruetissa työskentelee kolmisenkymmentä henkeä, joista useimmat ovat tanssin tai muun liikunnan harrastajia. Henkilökunta testaakin itse kaikki Piruetin tuotteet. Piruetti-ketjuun kuuluu myös balettituotteita myyvä Ballerina-shop. Piruetin valmistamia asuja käyttävät useat liikuntaseurat ja -joukkueet. - Panostamme vahvasti kotimaisuuteen ja korkeaan laatuun. Jotkut kanta-asiakkaistamme ovatkin puolitosissaan valitelleet, miten asumme kestävät liian kauan, vaikka heidän tekisi jo mieli hieman vaihtelua, Heinivaho hymyilee. - Kehitämme tuotevalikoimaamme jatkuvasti muun muassa asiakaspalautteen perusteella.