UIFiX-tapahtuma kutsuu kokoon mobiilikehittäjiä

User Intelligence järjestää Maailman käytettävyyspäivänä 8.11.2012 ilmaisen UIFiX-tapahtuman mobiili- tai verkkotuotetta kehittävälle startup-yrityksille sekä käytettävyysalan ja käyttäjäkeskeisen suunnittelun opiskelijoille. Tilaisuutta ovat järjestämässä myös Microsoft, UXalliance ja Käyttäjän ystävät ry.

Tapahtumaan valitaan kiinnostuneiden joukosta viisi mobiili- ja verkkoalan startup-yritystä, jotka saavat mahdollisuuden testata, parantaa ja uudelleensuunnitella sovellustaan yhteistyössä alan opiskelijoiden kanssa workshop-hengessä.

Suunnittelutoimisto User Intelligencen asiantuntijat toteuttavat testaussuunnitelman ja ohjeistuksen etukäteen yhdessä mukaan valittujen startup-yritysten kanssa. Itse tapahtumassa oppilasryhmät tarjoavat yrityksille käytettävyysapua itsenäisesti.

- Tämä on hieno tapa tutustuttaa käytettävyysalan opiskelijat tosielämän suunnittelutilanteisiin. Tapahtumaan osallistuville startup-yrityksille UIFiX taas tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden testata ja parantaa sovelluksiaan ilmaiseksi, sanoo User Intelligence Finlandin maajohtaja Janne Lohvansuu.

UIFiX järjestetään torstaina 8.11. klo 16.00 alkaen. Tapahtumapaikkana toimii +Studio osoitteessa Pursimiehenkatu 26, Helsinki.

Lisätietoja ja ohjeita hakemuksen jättämiseen UIFiXin Facebook-sivulta: http://www.facebook.com/UiFix

User Intelligence

Janne Lohvansuu, maajohtaja, partneri, lohvansuu@userintelligence.com, GSM 050 566 3850

User Intelligence: http://www.userintelligence.com

Käyttäjän ystävät: http://kayttajanystavat.fi/

UXalliance: http://www.uxalliance.com/
+Studio: http://www.plusstudio.fi/

User Intelligence

User Intelligence (UI) on yksi Suomen johtavista käyttäjäkokemuksen suunnittelutoimistoista. UI yhdistää käyttäjätutkimuksen ja palvelumuotoilun. Lopputuloksena syntyy käyttäjäystävällisiä sähköisiä, interaktiivisia palveluita sekä sisältöjä. Yhtiö tekee tutkimuspohjaista palvelusuunnittelua, eli keskittyy parhaan käyttäjäkokemuksen rakentamiseen ja testaamiseen mm. julkisissa ja sisäisissä verkkopalveluissa, verkkokaupoissa sekä tabletti- ja mobiilipalveluissa. UI asettaa aina tuotteen loppukäyttäjän suunnittelun lähtökohdaksi.  UI toimii Hollannissa, Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Näiden maiden ulkopuolella yhtiö tarjoaa digitaalisia ja testauspalveluja maailmanlaajuisen käytettävyyspalveluiden tarjoajaverkoston UXalliancen kautta.