• Pressi.fi/

Uusi verkkopalvelu suomalaisille oman talouden suunnitteluun – Planago panostaa käytettävyyteen

Planago (www.planago.com) on koko kansan talouden suunnittelun ja hallinnan helppokäyttöinen työkalu. Planago auttaa käyttäjiä näkemään nopeasti ja helposti, mitkä unelmat ja tavoitteet ovat hänelle taloudellisesti mahdollisia toteuttaa. Palvelu tarjoaa ihmisille täysin uudenlaisen tavan tarkastella omaan talouteen liittyviä asioita sekä suunnitella tulevaisuuden hankintoja. Palvelun suunnittelussa Planagon apuna toimi käytettävyyteen erikoistunut suunnittelutoimisto User Intelligence.

Planago auttaa ihmisiä hallitsemaan omaa taloutta paremmin ja tekemään harkittuja ostopäätöksiä. Planagon avulla ihmisten on mahdollista pitää oma talous hallinnassa: yhtäältä tehdä lyhytjänteisiä mielihaluostoksia ja toisaalta toteuttaa pitkäaikaisempaa taloussuunnitelmaa ja siihen liittyviä tavoitteita. Planago kannustaa ihmisiä pitkäjänteisyyteen ja suunnitelmallisuuteen talousasioissa, jonka avulle he pystyvät välttämään kalliit pikavipit ja kulutusluotot. Planago on käyttäjille ilmainen ja sitä voi käyttää myös anonyymisti.

- Planagon avulla ihmiset voivat asettaa itselleen erilaisia tavoitteita kuten esimerkiksi asunnonvaihtamisen tai uuden auton ostamisen. Syöttämällä palveluun muutaman avaintiedon omasta taloudesta pystyy nopeasti katsomaan miten hankinnan toteutus onnistuu. Haluamme luoda Planagosta koko kansan palvelun, joten olemme panostaneet erityisesti palvelun visuaaliseen ulkoasuun ja käytettävyyteen, kertoo Planagon COO Mikko Tavi. - Yrityksille Planago tarjoaa erinomaisen markkinointikanavan, jonka avulla he pääsevät auttamaan kuluttajia jalostamaan omista ostohaaveista toteutuskelpoisia hankintapäätöksiä, Mikko Tavi jatkaa.

Suunnittelutyökalun lisäksi Planagossa on käyttäjille tarjolla myös Talouskoulu sekä Terhi Majasalmen toimittama talousblogi. Talouskoulusta löytyy ilmaisia videoita, jotka auttavat ihmisiä ymmärtämään paremmin omaan talouteen liittyviä asioita. Talouskoulun sisällön tuottaa talousvalmennukseen erikoistunut Valmennusyhtiö Varapuu Oy.

Planagon suunnittelutyössä Planagon apuna on toiminut mm. käytettävyyteen erikoistunut suunnittelutoimisto User Intelligence Finland.

- Oman talouden hahmottaminen ja tavoitteiden saavuttaminen tuntuu useille vaikealta asialta, jonka takia siihen ei osata tarttua. Hyvä käyttäjäkokemus tekee vaikeista asioista yksinkertaisia. Tässä palvelussa hyöty konkretisoituu käyttäjille oikeina euroina, joka on luonnollisesti ollut tärkein tavoitteemme suunnittelussa, User Intelligence Finlandin toimitusjohtaja Janne Lohvansuu toteaa.

Planago Oy (www.planago.com)
Chief Operating Officer Mikko Tavi
GSM: 040 504 5143
Sähköposti: mikko.tavi@planago.com