Accountor Group ja norjalainen Økonor yhdistävät voimansa

Accountor Group on ostanut Norjan johtavan tilitoimistopalvelujen tuottajan Økonor A/S:n koko osakekannan.

Franchise-yhtiö Økonorin 55 norjalaisella sopimusyrittäjällä on lähes 70 toimistoa, 730 työntekijää ja 12 000 asiakasta. Accountor Groupin palveluksessa on noin 1 500 asiantuntijaa 70 toimipaikassa kahdeksassa maassa.

Accountor Groupista tulee Pohjois-Euroopan suurin taloushallinnon ulkoistuspalvelujen tuottaja. Kaupan jälkeen konsernilla ja franchise-yrittäjillä on yhteensä noin 2 200 asiantuntijaa palvelemassa noin 30 000 asiakasta 140 toimipaikassa kahdeksassa maassa.

Yrityskauppa vahvistaa Accountorin toimintaa Norjassa, jossa konserni on toiminut vuodesta 2001 alkaen tytäryhtiönsä Kvestorin kautta. Kvestorilla on 220 työntekijää ja noin 180 miljoonan kruunun liikevaihto. “Otamme ilolla vastaan Økonorin, jonka brandi on Kvestoria vanhempi ja tunnetumpi“, Norjan maajohtaja Simon Dahl sanoo.

“Økonorin sopimusyrittäjät saavat Accountorista ihanteellisen kumppanin. Saamme brandimme taakse lisää voimaa ja volyymeja. Vahvistamme asemaamme etenkin suurten kansainvälisten asiakkaiden palvelijana. Accountorilla on lisäksi runsaasti kokemusta IT-ratkaisuista“, toimitusjohtaja Johan Thomas Hägdahl Økonorista toteaa.

“Accountor Group on kasvanut nopeasti Pohjois-Euroopan johtavaksi taloushallinnon palvelujen tuottajaksi. Uskomme tilitoimistopalvelujen jatkavan yhdistymistään taloustiedon sähköistymisen myötä. Käynnissä olevaa teknologiamurros sekä vahva osaamisemme ja ratkaisumme tarjoavat meille paalupaikan myös uusilla markkina-alueilla”, Accountor Groupin perustaja ja toimitusjohtaja Asko Schrey sanoo.

Accountor Group: Asko Schrey, toimitusjohtaja, puh. +358 400 500 1655, asko.schrey@accountorgroup.com

Økonor: Johan Thomas Hägdahl, toimitusjohtaja, puh. +47 99 251 458, johan.tomas.hagdahl@okonor.no

Accountor Group Norja: Simon Dahl, maajohtaja, puh. +47 99 571 031simon.dahl@kvestor.no

_______________________________________________________________________________________