Accountor Oy:n omistuspohja tiivistyy

Tänään tehdyllä järjestelyllä Accountor Oy:n osakkaiden omistamasta Accountor Holding Oy:stä on tullut Accountor Oy:n pääomistaja. Osakeostojen ja osakevaihdon jälkeen Accountor Holding omistaa 98,8 % Accountor Oy:stä.

Järjestelyn yhteydessä Accountor Oy:n suuret osakkaat Tina Schrey ja KKP oy luopuvat käytännössä omistuksistaan ja osakkeiden lukumäärä pienenee noin 20 % ja on 2,7 miljoonaa.

Uuden yhtiön osakaspohja on seuraava:

Sponsor 46 %
Asko Schrey ja lähipiiri 25 %
Joja Asset SA 6 %
Aivi Oy 5 %
Loput 78 osakasta yhteensä 18 %

Tiivistynyt omistuspohja ei vaikuta yhtiön strategiaan.

Accountor yhtiöt on seitsemässä maassa toimiva talous- ja palkkahallinnon asiantuntijayritys, joka hyödyntää liiketoiminnassaan uusia teknologiatrendejä. Accountorin tuotemerkeillä 2.300 henkilöä tuottaa palveluita yli 30.000 yritykselle.

Accountorin brandejä Suomessa ovat Pretax, Mepco, ProCountor, MaraPlan ja TyövuoroWelho sekä Norjassa Ökonor ja Venäjällä Konsu.

Konsernin ensimmäisen vuosipuoliskon liikevaihto oli 72,1 miljoonaa euroa ja liikevoitto (ebita) 8,8 miljoonaa. Liikevaihdon kasvu edelliseen vuoteen verrattuna oli 14 % ja liikevoiton 63 %. Alkuvuoden aikana konserni sai 1501 uutta asiakasta, jotka työllistävät noin 100 henkilöä. Huomattava osa konsernin asiakkaista luokittelee itsensä referenssiasiakkaiksi.

Sponsor Capital Oy:n toimitusjohtaja ja Accountorin hallituksen puheenjohtaja Kaj Hägglund toteaa: ”Tulimme mukaan Accountorin kehittämiseen kaksi ja puoli vuotta sitten runsaan 30 % sijoituksella. Nyt tehty jatkosijoitus on selkeä osoitus siitä, että uskomme yhtiön henkilöstöön ja strategiaan ja olemme innostuneesti mukana myös kehityksen jatkovaiheissa.”

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Asko Schrey asko.schrey@accountorgroup.net +358 40 500 1655