Pretax vahvistaa asemiaan Hollannissa

Ten Kate & Huizinga vähemmistöosakkaaksi Pretaxin omistaman kansainvälisen Accountor Groupin Hollannin yhtiöön. Paikallisena maajohtajana on aloittanut Mick Leonhardt.

Pohjois-Euroopan suurimman talous- ja palkkahallinnon palveluyrityksen Pretax Yhtiöiden kasvu Hollannissa jatkuu strategisella yhteistyöllä Ten Kate & Huizingan (TKH) kanssa. TKH on yksi Hollannin suurimmista paikallisista tilintarkastus- ja taloushallintopalveluiden tarjoajista 300 työntekijänsä voimin.

Pretaxilla on yli 60 vuoden kokemus taloushallintopalveluiden tuottamisesta ja kehittämisestä. Yhtiö on koko historiansa ajan ollut alan edelläkävijä – nyt ajankohtaisinta on taloushallinnon digitalisoiminen ja sen mukanaan tuomat mahdollisuudet automatisointiin ja tehokkuuden kasvattamiseen.

Pretax Yhtiöt toimii Suomen lisäksi Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Hollannissa, Baltian maissa, Venäjällä ja Ukrainassa.

”Asiakkainamme on kaikenkokoisia yrityksiä eri toimialoilta. Hollannissa olemme toistaiseksi keskittyneet vain myyntilaskutuksen prosessiin, mutta nyt laajennamme tarjontamme koko taloushallintoon. Odotamme innolla, että pääsemme esittelemään koko konseptiamme hollantilaisille yrityksille”, kertoo konsernin toimitusjohtaja Asko Schrey.

Strateginen yhteistyö

Innovatiivinen taloushallinnon palveluyritys Ten Kate & Huizinga sopii erinomaisesti Pretaxin kumppaniksi Hollannissa. Yritykset täydentävät toisiaan: TKH:lla on laaja asiakaskunta ja paikallistuntemusta; Pretaxilla taas huomattava kokemus sähköisestä taloushallinnosta ja sen mukaan tuomista mahdollisuuksista. TKH:n osuus Hollannin tytäryhtiöstä on 15 %.

1FM-nimellä esiteltävä palvelukokonaisuus sopii vähintään keskisuurille yrityksille ja kaikille sellaisille organisaatioille, joiden taloushallinnossa on ”jotain haasteellista”, kuten 1FM-konseptista vastaava johtaja Tapio Kaita asiansa esittelee.

Uusi yhteistyö merkitsee molemmille osapuolille entistä laajempaa verkostoa ja erityisosaamisen lisääntymistä. ”Tämän yhteistyön myötä Hollantiin on syntynyt aivan uudenlainen huippuasiantuntemusta ja laadukkaita palveluita tarjoava taloushallintoalan yritys”, René Scholten, TKH:n toimitusjohtaja toteaa.

Hollannin tytäryhtiö Accountor Netherlands

Pretax-konsernin Hollannin tytäryhtiö Accountor Netherlands sijaitsee Utrechtissa ja sen toimitusjohtajana toimii Mick Leonhardt (49). Hänellä on yli 23 vuoden kokemus myynnin ja hallinnon johtotehtävistä sovellus- ja IT-liiketoiminnassa. Hän siirtyi nykyiseen tehtäväänsä Logicalta, missä hän toimi nimikkeellä Business Development Manager Outsourcing. Aikaisemmin hän johti Econocom Nederlandin IT Governance Service –yksikköä. Hänen ansioihinsa lukeutuu myös Peregrine Systemsin toiminnan käynnistymisestä ja kasvusta vastaaminen Benelux-maissa.

”Accountor Groupin nimen ja aseman kehittäminen Hollannissa sekä niiden vakiinnuttaminen hollantilaiseen talousmaailmaan on minulle erittäin mielenkiintoinen haaste”, Mick Leonhardt kertoo.

Pretax Yhtiöt
Asko Schrey, toimitusjohtaja