Pretax varautuu kasvuun

Sponsor Capitalin hallinnoima rahasto Pretaxin suurimmaksi osakkaaksi

Pohjois-Euroopan suurimman talous- ja palkkahallinnon palveluyrityksen Pretax Yhtiöiden osakkaana runsaat yhdeksän vuotta aktiivisesti toimineet Capman rahastot vaihtuu toiseen suomalaiseen pääomasijoitusrahastoon. Sponsor Capital on kotimaista pääomaa edustava yhtiö, joka tekee pääosin enemmistösijoituksia kiinnostavia kasvumahdollisuuksia tarjoaviin suomalai-siin keskisuuriin yrityksiin. Yhteistä Sponsorin sijoituskohteille on, että ne et-sivät kasvua myös Suomen rajojen ulkopuolelta ja jossa täydentäviä yritysos-toja tutkitaan keinona kasvuun ja markkina-aseman vahvistamiseen. Sponsor Capitalilla ja sen edeltäjällä Sponsor Oy:llä on runsaasti kokemusta keskikokoisten yritysten tukemisesta niiden laajentaessa toimintaansa koti-maassa ja kansainvälisesti. Tällaisista yhtiöistä mainittakoon Kaukomarkkinat, Suunto, Exel, Teleste, Ensto, Saunatec, Indoor Group, Huoneistokeskus, SKV, Contant/Lindorff, Erätukku ja Barona. ”Olemme saaneet kasvumme eri vaiheissa merkittävää tukea Capmaniltä. Koska pääomasijoitusten maailmassa kaikki on vain määräaikaista, on erittäin miellyttävää saada toinen suomalainen pääomasijoittaja jatkamaan suuren vi-siomme toteuttamista. Uuteen osakassopimukseen sisältyy myös yhtiön käyt-töön tulevaa pääomaa seuraavan kasvuvaiheen toteuttamiseen. Olemme täy-dessä iskussa”, toteaa Pretaxin toimitusjohtaja ja osakas Asko Schrey. ”Pretax on innostava yritys. Se on kasvanut kuluneen 10 vuoden aikana 30-kertaiseksi, sillä on vankka ja tyytyväinen asiakaskunta, poikkeuksellisen mo-tivoitunut henkilökunta, kolmasosa liikevaihdosta jo Suomen ulkopuolella ja siis hyvä lähtöasema jatkaa kansainvälistymistä alalla, jossa se on jo nyt yksi maailman suurimmista yrityksistä”, sanoo Sponsor Capital Oy:n osakas Kaj Hägglund uusimmasta sijoituksestaan.