ProCountor liittyy Pretax konserniin

Molemmille osapuolille merkittäviä strategisia hyötyjä

ProCountor liittyy Pretaxiin, joka on Pohjois-Euroopan suurin talous- ja palkkahallinnon konserni. ProCountor tarjoaa täysin internetin kautta toimivaa talous- ja palkkahallinnon tietojärjestelmäpalvelua lähes kahdelle tuhannelle yritykselle.  Yhtiön avainhenkilöt jatkavat edelleen osakkaina.

Pretax konserin kansainvälinen markkinointinimi on Accountor Group ja se  tarjoaa kattavia taloushallintopalveluja, joihin sisältyvät kirjanpito, osto- ja myyntilaskutus, palkanmaksu sekä matkakulujen käsittely, dokumentointi ja valvonta kaikenkokoisissa yrityksissä kahdeksassa maassa:  Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Hollannissa, Saksassa, Venäjällä ja Ukrainassa itse ja Englannissa ja Baltian maissa kumppaniensa kanssa.

ProCountorin liikevaihdon arvioidaan olevan vuonna 2010 noin 1,5 miljoonaa euroa ja liikevoiton 300 t€.  ProCountor toimii Espoossa ja sen palveluksessa on 16 henkeä.

Accountor Groupin ohjelmistopalvelut koostuvat ProCountorin lisäksi tammikuussa ryhmään liittyneestä Mepcosta ja TyövuoroVelho sekä Mara-Plan yksiköistä, joista ProCountorin tapaan TyövuoroVelho on ns. ohjelmistovuokraus –liiketoimintaa ja Mepco ja Mara-Plan järjestelmätoimitusliiketoimintaa. Yhteensä näiden yksiköiden liikevaihdon arvioidaan vuonna 2011 ylittävän 12 miljoonaa Euroa.  Tietojärjestelmät kattavat talouden ja toiminnan ohjauksen täysin internetin kautta ja Microsoftin AX alustalla, Asiakkuudenhallinnan ohjelmistoja, Palkka- ja Henkilöstöhallinnon sekä työvuorosuunnittelun ratkaisuita.

”Ulkoistusliiketoimintamme on omille tietojärjestelmäyksiköille vain yksi, mutta kylläkin suuri, asiakas.  Uskomme, että voimme sillä tavalla oleellisesti vahvistaa tietojärjestelmien kilpailukykyisyyttä, mistä hyötyvät kaikki tietojärjestelmäasiakkaamme – myös muut ulkoistuspalveluita tarjoavat asiakkaamme.  Ohjelmistovuokraus puolestaan on innostava globaali trendi, jossa on hyvä olla mukana”, toteaa Accountor Groupin toimitusjohtaja Asko Schrey.

”Saamme uuden asiakkaan ja lisää voimavaroja osallistua kehittyvään SaaS liiketoimintaan.  Yli sata suomalaista tilitoimistoa on jo hankkinut tulevaisuuden valmiudet toimia ProCountor yhteistyössä asiakkaidensa kanssa. Haluamme jatkossa kehittää tätä yhteistyötä entistä voimakkaammin.  Olemme jo luoneet Pretaxin ansiosta laajan kansainvälisen kontaktiverkon ja saaneet perusteellisen kuvan alan kehityksestä Suomen ulkopuolellakin, sanoo lähes kymmenen vuotta ProCountoria kehittänyt yhtiön toimitusjohtaja Raimo Vaalasranta.

Lisätietoja:

Asko Schrey, Pretax konsernin toimitusjohtaja

Puh: +358 (0)40 5001655

Sähköposti:asko.schrey@pretax.net

Raimo Vaalasranta, ProCountorin toimitusjohtaja

Puh.: +358 (0)40 7675440

Sähköposti: raimo.vaalasranta@procountor.com

Pretax Yhtiöt on Pohjois-Euroopan suurin talous- ja palkkahallinnon palveluyritys, joka vietti kuluvana syksynä 66-vuotisjuhlaansa. Olemme talouden sähköistämisen edelläkävijöitä. Tehtävämme on tarjota asiakkaille vapaus menestyä: tuottaa tietoa päätöksentekoon tehokkain palveluin. 15 000 yritystä ja yhteisöä ovat ulkoistaneet osan tai koko taloushallintonsa meille. Toimimme Pohjoismaissa, Hollannissa, Baltian maissa, Venäjällä ja Ukrainassa. Kaikkiaan palveluksessamme on 1 400 asiantuntijaa, joista 850 työskentelee toimipisteissämme eri puolilla Suomea. Kansainvälisessä liiketoiminnassa Pretax käyttää markkinointinimeä Accountor Group.

ProCountor International Oy kehittää ja tuottaa ohjelmistovuokrausratkaisuja talouden- ja toiminnanohjaukseen sekä palkka- ja henkilöstöhallintoon. ProCountorin ratkaisut innostavat asiakkaita vaivattomuudellaan ja ne sisältävät hyvin ajatellut työnjaon mahdollisuudet yrityksen ja sen ulkoistuskumppanin välille.

www.pretax.net

www.accountorgroup.com