Prevas Suomen teollisuus-IT markkinoille

Prevas perustaa yhteisyrityksen Suomeen teollisuuden IT-markkinoille.

Uusi yhtiö palvelee teollisuutta tuotannonläheisissä IT-ratkaisuissa.

Prevas suunnittelee työllistävänsä noin 15 henkilöä Suomessa vuonna 2014.

Lehdistötiedote 14.6.2013Jo jonkin aikaa Prevas on jo työskennellyt Suomessa toimivien asiakkaiden, kuten Ruukin, Ovakon, Outokummun ja Arlan kanssa. Paikallinen toiminta yhdessä paikallisen kumppanin kanssa mahdollistaa sen, että voimme edelleen vahvistaa olemassaolevia asiakassuhteitamme, laajentaa liiketoimintaamme ja saada uusia asiakkaita Suomessa. Uusi toimisto sijaitsee Helsingissä.

Prevas on palvellut asiakkaitaan Pohjoismaiden markkinoilla vuodesta 1985 alkaen teollisuuden IT-ratkaisuissa, joissa yhtiöllä on erityisen vahva osaaminen tuotannon hallintaan ja raportointiin tarkoitetuissa Manufacturing Execution Systems (MES) järjestelmissä. MES-järjestelmien markkinat kehittyvät nopeasti yritysten kilpaillessa globaaleilla markkinoilla ja pyrkiessä korkeampaan kapasiteettiin, laatuun ja tuottoon sekä tuotteiden parempaan jäljitettävyyteen.

"Toimimme tiiviissä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa määriteltäessä jokaista askelta tiellä kohti kustannustehokasta ja erittäin tuottavaa tuotantolaitosta. Uuden yhtiön perustaminen Suomeen sellaisten ratkaisujen tarjoamiseksi, jotka auttavat suomalaista teollisuutta saavuttamaan maailmanluokan kilpailukyvyn, on oikea strateginen askel yhtiöllemme ", sanoo Christer Ramebäck, Senior Vice President, Industrial Systems Prevas AB.

Lisätietoa:

Christer Ramebäck, Senior Vice President Industrial Systems Prevas AB

E-mail: christer.rameback@prevas.se, Cell: +46 70-227 3395

Karl-Gustav Ramström, CEO Prevas AB

E-mail: karl-gustav.ramstrom@prevas.se, Cell: +46 70-349 20 90

About Prevas

Huippuluokan osaamista sulautettuissa järjestelmissä ja teollisuuden IT-ratkaisuissa, Prevas edistää asiakkaidensa liiketoimintaa tarjoamalla innovatiivisia ratkaisuja, jotka luovat kasvua. Prevas on perustettu vuonna 1985 ja se on pääasiallinen toimittaja ja kehitystyökumppani johtaville yrityksille eri teollisuudenaloilla, kuten terveys ja hyvinvointi-, tietoliikenne-, autonvalmistus-, puolustusväline-, energia- ja suunnitteluteollisuudessa. Toimistot sijaitsevat Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Intiassa.Yrityksellä on noin 600 työntekijää. Prevas on ollut listattuna NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm AB:ssa vuodesta 1998. Lisätietoja katso www.prevas.com

Avainsanat: