tiedote 15.2.2011

Pro-Source auttaa asiakkaitaan kansainvälistymään

Johdon suorahakukonsultti Pro-Source Oy on hankkinut omistukseensa liiketoiminnan kehittämiseen ja kansainvälistämiseen keskittyneen LA-Consulting Oy:n liiketoiminnan. Yrityskaupalla Pro-Source monipuolistaa tarjontaansa vientiyrityksiä palvelevalla konsultoinnilla  ja vahvistaa edelleen kansainvälistä toimintaverkostoaan.

Kotimainen johdon ja asiantuntijoiden suorahakuihin ja henkilöpalveluihin erikoistunut Pro-Source hakee yrityskaupalla muun muassa monipuolisempaa palvelujen kokonaisuutta asiakkailleen.

­– Suomalaiset yritykset haluavat laajentaa toimintaansa ulkomaille ja tarvitsevat tähän luotettavia yhteistyökumppaneita ja toimintamalleja. Erityisesti nopeasti kehittyville ja houkutteleville markkinoille menemiseen liittyy riskejä, joiden hallinnasta on myös kyse, Pro-Sourcen hallituksen puheenjohtaja Mikko Setälä sanoo.

– Palvelukonseptin laajentaminen kansainvälistämisen asiantuntijuudella henkilöpalveluyhtiön toimintojen rinnalle on luonnollinen jatkumo jo johtomme taustaa ja kokemustakin ajatellen. Mutta ennen kaikkea tätä asiakkaamme tarvitsevat ja tätä osaamista haluamme lisätä, Pro-Sourcen toimitusjohtaja Markku Kaijala toteaa.

LA-Consultingin ydinosaamisalueita ovat yritysten kansainvälisen liiketoiminnan käynnistämisen ohella palveluiden prosessien mallintamiset, strategiaselvitykset, tuotteistukset ja kaupalliset toteutukset.

– LA-Consultingin toimitusjohtajan Kristian Laihon siirtyessä Pro-Sourcen liiketoimintojen kehitysjohtajaksi avainhenkilöstön erikoisosaaminen vientimarkkinoista jämäköityy edelleen. Asiantuntijaverkostomme maailmalla kasvaa myös merkittävästi, Kaijala iloitsee.

Pro-Sourcen senior partnereilla, Mikko Setälällä ja Lasse Pehdolla on yli 20 vuoden kokemus kansainvälisten organisaatioiden liiketoimintojen kehittämis- ja johtotehtävistä. Myös toimitusjohtaja Kaijala on ollut rakentamassa etabloituvien yritysten toiminnot Yhdysvaltoihin ja Singaporeen.

Seuraavaksi Turkkiin

Maailman neljänneksi suurimman henkilöstöpalvelukonserni Kelly Servicen kautta Pro-Sourcen verkosto yltää miltei 40:een maahan. Nyt tehdyllä LA-Consulting Oy:n liiketoimintojen ostolla avautuu yhteistyö muun muassa Turkin markkinoille etabloituvien yritysten kanssa. Pro-Source on luonnollisesti merkittävänä apuna etsittäessä yrityksille sopivat asiantuntijat paikan päälle.

– Turkki on maailman kolmanneksi merkittävin rakennusteollisuuden keskus ja 25 sadasta suurimmasta rakennusyhtiöstä sijaitsee siellä. Tämä kannattaa pitää mielessä, kun autamme asiakasyrityksiämme löytämään liiketoiminnan kehitysmahdollisuuksia, Kristian Laiho muistuttaa.

LA-Consultingin kansainvälistymisasiakkaisiin kuuluu insinööritoimistoja, designyrityksiä, kustantajia ja yrityksiä tietotekniikan, mobiililiiketoiminnan ja digitaalisen sisällöntuotannon aloilta Suomesta, Isosta-Britanniasta ja Yhdysvalloista.

Lisätietoja antaa

Hallituksen puheenjohtaja Mikko Setälä, p. 0400 607 437, mikko.setala@prosource.fi

Pro-Source on markkinoinnin ja tietotekniikan aloihin erikoistunut suorahaku- ja konsultointiyritys. Tämän lisäksi Pro-Source tarjoaa liiketoiminnan kehitys- ja kansainvälistämispalveluja. Sen palveluksessa on tällä hetkellä 12 henkilöä ja sen vuoden 2010 liikevaihto oli 1,7 milj. euroa. Pro-Source on Henkilöstöpalveluyritysten Liiton, HPL:n auktorisoima henkilöpalveluyritys.