Proact hyperkonvergenssi-markkinoille: aloittaa Nutanixin kumppanina

Euroopan suurin riippumaton tallennusintegraattori Proact aloittaa hyperkonvergenssi-laitteita valmistavan Nutanix Oy:n jälleenmyyjänä Suomessa. Nutanix on käynnistänyt toimintonsa Suomessa vuoden 2015 alussa ja avannut tänne oman myyntikonttorin.

Proactin kumppani Nutanix tuo markkinoille yksinkertaistetun, hypervisor-riippumattoman, rajattomasti skaalautuvan ja helposti hallittavan konesalin. Ratkaisu sopii hyvin laajalle määrälle yrityksiä. Hyperkonvergenssi on ohjelmistopohjainen data center, jossa laskenta-, tallennus-, verkko-, virtualisointi- ja hallintaresurssit integroidaan yhdeksi kokonaisuudeksi.

”Uusi tapa rakentaa kustannustehokas ja muuttuviin tarpeisiin joustava konesali on herättänyt suurta mielenkiintoa. Olemme myös ilahtuneet asiakkaiden jo olemassa olevasta tietämyksestä hyperkonvergenssiin liittyen”, Nutanixin Suomen ja Baltian myynnistä vastaava Marko Hirvonen sanoo.

Hirvosen mukaan konesalit ovat viime vuosikymmenten aikana rakentuneet perinteisellä mallilla kolmikerroksiseksi arkkitehtuuriksi, jossa tyypillisesti palvelin-, verkko- ja tallennusratkaisu ovat kaikki tulleet eri laitevalmistajilta. Tämä toimintamalli on aiheuttanut ylimääräisiä kustannuksia, turhaa monimutkaisuutta ja vaikeaa hallittavuutta.

”Markkinassa tarvesykli kiihtyy ja asiakkaat ovat selkeästi valmiita harkitsemaan ratkaisuja perinteisten konesalielementtien rinnalle. Tarvitaan yhä nopeammin joustavampia resursseja.  Nutanixin selkeänä etuna on koko IT-infrastruktuurin elinkaaren yksinkertaistaminen aina hankinnasta käyttöönottoon, hallintaan ja skaalautuvuuteen”, Proactin myyntijohtaja Juhani Seppälä sanoo.

Seppälän mukaan Nutanix on tervetullut lisä Proactin tarjoomaan. Proact toimittaa asiakkailleen kattavia datacenter palveluja ja -ratkaisuja.

USA:sta lähtöisin oleva Nutanix on hyperkonvergenssi-ratkaisujen selvä markkinajohtaja. Sen markkinaosuus on 52 % (IDC, Hyperconverged Market, tammikuu 2015). Tutkimuksesta käy ilmi myös Nutanixin kyky innovoida ja hyödyntää ratkaisujaan eri liiketoimintasovelluksissa

Lisätietoja:

myyntijohtaja Juhani Seppälä, Proact Finland Oy, puh. 040 846 1798, juhani.seppala@proact.fi

myyntipäällikkö Marko Hirvonen, Nutanix Oy, puh.040 846 6355, marko.hirvonen@nutanix.com

Proact IT Group AB on isojen tallennuskeskeisten ratkaisujen kokonaistoimittaja. Euroopan suurimpana riippumattomana tallennusintegraattorina edustamme alan johtavia valmistajia. Toimitamme kokonaispalveluja kriittisen tiedon tallennustarpeisiin. Palveluun sisältyy laite- ja ohjelmistotoimitusten lisäksi asennus-, käyttöönotto-, integrointi-, koulutus- ja operointipalvelut. Suomen tytäryhtiöllä Proact Finlandilla työskentelee 41 henkilöä.

Proact IT Group AB -konsernin osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on 660 työntekijää ja se toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltiassa, Tšekeissä, Slovakiassa, Alankomaissa, Saksassa, Belgiassa, Espanjassa, Iso-Britanniassa ja USA:ssa. Konsernin liikevaihto 2014 oli noin 253 miljoonaa euroa.

www.proact.fi

Avainsanat: