Proactin toimittama infrastruktuuriratkaisu tuo Bisnodelle merkittäviä säästöjä IT-kustannuksissa

Johtava eurooppalainen business intelligence -toimittaja Bisnode on valinnut datakeskus- ja pilvipalveluntarjoaja Proactin toimittaman uuden hyperkonvergoidun infrastruktuurin kehittääkseen IT-toimintojaan Suomessa.

Suurten datamäärien hallinta ja käsittely on Bisnodelle päivittäistä toimintaa. Kun yhtiö päätti päivittää sen liiketoimintakriittisen tietokantaympäristön, tavoitteena oli siirtää silloinen usean pilven IT-infrastruktuuri yhdelle, yhtenäiselle alustalle. Projektin tarkoituksena oli yksinkertaistaa hallintaa, saavuttaa välittömiä kustannussäästöjä ja laatia IT:lle luotettava toimintasuunnitelma.

Analysoituaan Bisnoden vaatimukset Proact suositteli yhtiölle hyperkonvergoitua infrastruktuuria (HCI, hyperconverged infrastructure). Se sopii loistavasti sekä Bisnoden teknisiin että liiketoiminnallisiin vaatimuksiin. Hyperkonvergoitujen ratkaisujen pitkälle integroitu arkkitehtuuri skaalautuu helposti ja vie hyvin vähän tilaa datakeskuksesta.

"Siirtyminen uusimman sukupolven hyperkonvergoituun infrastruktuuriin on houkutteleva vaihtoehto jo pelkästään taloudellisista syistä", Proact Suomen toimitusjohtaja Mika Nyholm sanoo. "Bisnoden kaltaisissa organisaatioissa HCI myös edistää hyvää tietohallintotapaa. Se mukautuu täydellisesti usean pilven strategiaan, jossa yhtiön toiminnan kannalta elintärkeä data ja sovellukset voivat sijaita sen omissa tiloissa."

Bisnode vakuuttui Proactin mallista ja solmi IT-transformaatioon erikoistuneen yhtiön kanssa sen olemassa olevan ympäristönsä korvaamiseksi yhdellä integroidulla HCI-järjestelmällä. Se tarjoaa kaiken tarvittavan laskentakapasiteetin ja huolehtii myös tallennuksesta, varmistuksista ja verkkotoiminnoista. Sen lisäksi, että Proact toimitti korkean suorituskyvyn laitteisto- ja ohjelmistoratkaisun, yhtiö huolehti myös käyttöönottopalveluista.

Uusi HCI-ratkaisu tuo Bisnodelle välittömiä säästöjä käyttökustannuksissa, kun energiaa ja laitetilaa tarvitaan entistä vähemmän. Myös automaation ja hallinnan helppouden suoma tehokkuus vähentää kustannuksia. Proactin asiantuntijoiden mukaan HCI-teknologia mahdollistaa jopa 60 prosenttia alhaisemmat kokonaiskustannukset (TCO, total cost of ownership) verrattuna Bisnoden aiempaan IT-ympäristöön.

"Olemme erittäin luottavaisia sen suhteen, että Proactin suunnittelema ja toimittama ratkaisu palvelee meitä hyvin vuosien mittaan", Bisnoden Director of Operations Niko Myller sanoo. "Ratkaisu mahdollistaa huomattavat säästöt sekä korkean saavutettavuuden, joka on meille välttämätöntä. Helposti skaalautuvana se sopii erinomaisesti tarpeisiimme myös yrityksen kasvaessa."

Lisätietoja:
Peter Javestad, VP/IR, Proact, tel. +46 733 56 67 22, peter.javestad@proact.eu

Proact on Euroopan johtava riippumaton konesali- ja pilvipalveluiden tarjoaja. Yhtiö tarjoaa liiketoimintahyötyjä yrityksille ja viranomaisille kaikkialla maailmassa. Tarjoamalla joustavia, luotettavia ja turvallisia it-palveluita Proact auttaa asiakkaitaan vähentämään riskejä ja kustannuksia sekä kasvattamaan ketteryyttään, tuottavuuttaan ja tehokkuuttaan. Olemme toimittaneet yli 5 000 projektia menestyksekkäästi eri puolille maailmaa. Meillä on yli 3 500 asiakasta ja hallitsemme yli 100 petatavua dataa pilvipalveluissa. Yli 800 työntekijää työskentelee Proact-konsernin palveluksessa 15 maassa Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Vuonna 1994 perustetun Proactin emoyhtiö Proact IT Group AB listautui Tukholman Nasdaq-pörssiin osaketunnuksella PACT vuonna 1999. Saat lisätietoja toiminnastamme osoitteessa www.proact.fi

Bisnode toimii 18 Euroopan maassa ja on yksi Euroopan johtavia business intelligence -tarjoajia. Yli 2 400 Bisnoden asiantuntijaa tulkitsee, prosessoi ja analysoi päivittäin dataa, joka toimii perustana yhtiön asiakkaiden päätöksille. Bisnode helpottaa tuhansien yritysten, viranomaisten, kuntien ja organisaatioiden jokapäiväistä työtä toimittamalla päätöksentekoa tukevaa dataa.

Avainsanat: