Kuittisovellus Procountor Mobile ylitti 1000 käyttäjän rajapyykin

- Älypuhelinsovelluksella on käsitelty muutamassa kuukaudessa jo lähes 20.000 kuittia

Tiedote 30.3.2015

Suomalainen kuittien käsittelyä ja hallintaa helpottava Procountor Mobile on kerännyt muutamassa kuukaudessa jo yli tuhat käyttäjää. Marraskuussa julkistetulla sovelluksella on yhteensä skannattu jo  lähes 20.000 kuittia.

Sovellus perustuu älypuhelimen kameraan. Käyttäjä voi kätevästi ottaa kuvan mistä tahansa pankkikortti-, luottokortti- tai käteiskuitista. Kuitin kuvaamisen ja tietojen täydentämisen jälkeen sovellus vie sen automaattisesti Procountorin taloushallinto-ohjelmistoon jatkokäsiteltäväksi.

"Sellainen pieni rutiinijuttu kuin yhden paperikuitin skannaus, kirjaaminen ja arkistointi vie pelkästään kirjanpitäjän aikaa noin viisi minuuttia. Kaikki tämä tapahtuu sähköisenä yli puolet nopeammin, ja samalla päästään käytännössä eroon kadonneista kuiteista ja niiden etsimiseen kuluvasta ajasta", Procountor Mobilen kehittäjänä toimivan eTaskun toimitusjohtaja Toni Leppänen laskeskelee.

"Kuittirumba on monille ihmisille tuttu aikasyöppö, joka toimii loistavana esimerkkinä sähköisen taloushallinnon ja kirjanpidon tuottavuushypystä. Älypuhelinten myötä kamera löytyy lähes joka taskusta, joten on turhaa ajanhukkaa enää vuonna 2015 kasata kuitteja kirjekuoreen ja lähettää ne kuukauden päätteeksi kirjanpitäjälle", Procountorin toimitusjohtaja Mikko Siivola kertoo.

Procountor Mobile toimii iOS-, Android- ja Windows Phone -laitteissa ja on ladattavissa kunkin käyttöjärjestelmän omasta sovelluskaupasta. Sovelluksen käyttö edellyttää, että yritys käyttää Procountorin taloushallinnon ohjelmistoa.

Procountor on vuosituhannen alussa perustettu suomalainen ohjelmistoyhtiö, jonka ideana on alusta lähtien ollut kehittää pilvipalveluna toimitettavaa, automaatiota hyödyntävää taloushallinto-ohjelmistoa. Procountorin tuotetta käyttävät sekä pk-yritykset että näitä palvelevat tilitoimistot. Asiakkaita Procountorilla on yli 9000. Procountor on osa Accountorin ohjelmistoliiketoimintaa.

eTasku Solutions on tamperelainen vuonna 2012 perustettu startup-yritys, jonka kasvuvauhti on ollut viime kuukausina hurjaa. Viimeisen 12 kuukauden aikana eTasku-mobiilisovellukset on otettu käyttöön yli 4000 yrityksessä ja tilitoimistokäyttäjiä on jo yli 750 tilitoimistosta. Yrityksen tavoite on automatisoida ja sähköistää koko käteis-, pankkikortti- ja luottokorttikuittiliikenne.

Mikko Siivola, toimitusjohtaja, Procountor International Oy
mikko.siivola@procountor.com
040 767 5168

Toni Leppänen, toimitusjohtaja, eTasku Solutions
toni.leppanen@etasku.fi
040 5080 281

Procountor automatisoi taloushallinnon rutiinit ja tuo tosiaikaisen tiedon päätöksenteon tueksi. Pilvipalveluna toimiva suomalainen sähköisen taloushallinnon ohjelmisto pitää taloustiedot aina ajan tasalla ja turvallisesti saatavilla. Helppokäyttöinen ohjelmisto kokoaa tilitoimiston talousasiantuntijat sekä organisaation omat talousosaajat ja vastuuhenkilöt saman tiedon äärelle, mikä mahdollistaa täysin sähköisen taloushallinnon. Jatkuvasti kehittyvää Procountoria käyttää jo yli 9000 erikokoista organisaatiota ja runsaat 400 edistyksellistä tilitoimistoa. Suomesta johdettu yritys laajenee parhaillaan muihin Pohjoismaihin. Procountor on osa Accountor-konsernin ohjelmistoliiketoimintaa. Lisätietoa: www.procountor.com.

eTasku on mobiilisovellus ja verkkoportaali, joka poistaa turhan työn, jota aiheutuu yrityksen pankki - ja luottokorttikuittien toimittamisesta, kopiomisesta ja arkistoinnista. Kirjanpitäjille ja tilitoimistolle eTasku on maksuton  verkkoportaali, josta löytyy kaikkien asiakasyritysten tositteet lisätietoineen siistissä järjestyksessä varmuuskopioituna, numeroituna ja valmiina vietäväksi kirjanpito-ohjelmistoon. Jo yli 2000 suomalaista yritystä ja yli 400 tilitoimistoa käyttää eTaskua helpottaakseen kuukausittaista kuittien toimittamista ja käsittelyä.