Ohjelmistoalan vientilupaus Procountor laajentaa Pohjoismaihin

Suomessa taloushallinnon automaatio selvästi edellä muita maita

Suomalainen ohjelmistoyritys Procountor kansainvälistyy ja laajentaa toimintaansa muihin Pohjoismaihin. Procountor tarjoaa pilvipalveluna sähköisen taloushallinnon ohjelmistoa, joka on suunniteltu tilitoimistojen, kirjanpitäjien sekä pk-yrittäjien yhteiskäyttöiseksi työvälineeksi.

Procountorin ohjelmisto on nyt saatavilla sekä Suomessa että Norjassa. Suomessa toimintaa on ollut 2000-luvun alusta ja sitä käyttää jo yli 6000 asiakasta ja 300 tilitoimistoa. Norjassa täyteen tuotantokäyttöön siirryttiin vastikään ja panostus on nyt myynnissä yhdessä paikallisen tilitoimistokanavan kanssa.

"Tavoitteemme on olla Pohjoismaiden ykkönen taloushallinnon pilvipalveluissa. Suomessa olemme muita Pohjoismaita edellä etenkin maksuliikenteen ja laskujen automaatioasteessa, joten kansainvälistyminen on luonteva seuraava askel.  Esimerkiksi Ruotsissa pk-yritykset eivät vielä juuri ollenkaan käytä yritysten välistä verkkolaskutusta, joten kasvupotentiaalia riittää", Procountorin toimitusjohtaja Mikko Siivola kertoo.

Suomen ja Norjan toiminnan lisäksi Procountorilla on käynnissä ohjelmiston pilotointi Ruotsissa ja Tanskassa. Piloteissa on mukana Procountorin emokonsernin Accountorin paikallisia tilitoimistoja ja tilitoimistojen loppuasiakkaita. Sähköisen taloushallinnon ohjelmistoissa markkinat ovat vielä hyvin paikalliset ja yritykset toimivat pitkälti kotimarkkinoillaan. Procountor on alallaan ensimmäinen suomalaisyritys, joka lähtee hakemaan kasvua myös kansainvälisesti.

"Pohjoismaissa taloushallinnon ja kirjanpidon toiminnassa ja sääntelyssä on paljon yhtäläisyyksiä, joten valtavia muutoksia ohjelmistoon ei tarvitse tehdä. Joka maassa on kuitenkin omia erikoisuuksiaan ja perinteistä johtuvia tapoja, jotka pitää ottaa huomioon. Piloteissa meillä onkin mukana paikallisia tilitoimistoja, joiden kanssa lokalisointi tehdään käyttäjälähtöisesti", Siivola kertoo.

Vuonna 2001 perustettu Procountor on ollut viime vuodet vahvassa kasvussa ja työllistää nyt noin 60 henkeä. Yrityksen kaikki ohjelmistokehitys tehdään Suomessa.

Mikko Siivola

toimitusjohtaja, Procountor

puhelin: 020 787 9838

sähköposti: mikko.siivola@procountor.com

Procountor automatisoi taloushallinnon rutiinit ja tuo tosiaikaisen tiedon päätöksenteon tueksi. Pilvipalveluna toimiva suomalainen sähköisen taloushallinnon ohjelmisto pitää taloustiedot aina ajan tasalla ja turvallisesti saatavilla. Helppokäyttöinen ohjelmisto kokoaa tilitoimiston talousasiantuntijat sekä organisaation omat talousosaajat ja vastuuhenkilöt saman tiedon äärelle, mikä mahdollistaa täysin sähköisen taloushallinnon. Jatkuvasti kehittyvää Procountoria käyttää jo yli 6000 erikokoista organisaatiota ja runsaat 300 edistyksellistä tilitoimistoa. Suomesta johdettu yritys laajenee parhaillaan muihin Pohjoismaihin. Procountor on osa Accountor-konsernin ohjelmistoliiketoimintaa. Lisätietoa: www.procountor.com.

Avainsanat: