Procountor sijoittaa mobiilia kuittiskannausta kehittävään eTaskuun

Tiedotusvälineille 4.7.2014

Sähköisen taloushallinnon edelläkävijä Procountor ja eTasku-mobiilisovellusta kehittävä tamperelainen eTasku Solutions ovat sopineet yhteistyöstä, jonka myötä Procountor on ostanut 35 % eTasku Solutionsin osakekannasta. eTaskun nykyiset osakkaat omistavat loput yhtiöstä ja toimivat jatkossakin sen operatiivisessa johdossa.

eTasku Solutions on vuonna 2012 perustettu startup-yritys, jonka tavoitteena on sähköistää yritysten ja tilitoimistojen välinen pankkikortti-, luottokortti- ja käteiskuittiliikenne. Yrityksen eTasku-mobiilisovellusta käyttää jo yli 2000 suomalaista yritystä kuittien skannaukseen, tallennukseen ja siirtämiseen kirjanpitäjille. Sovellus toimii iOS- , Android- ja Windows Phone -alustoilla.

Procountor on vuosituhannen vaihteessa perustettu suomalainen ohjelmistoyhtiö, jonka ideana on alusta lähtien ollut kehittää pilvipalveluna toimitettavaa, automaatiota hyödyntävää taloushallinto-ohjelmistoa. Procountorin tuotetta käyttävät sekä pk-yritykset että näitä palvelevat tilitoimistot. Asiakkaita Procountorilla on yli 6000. Procountor on osa Accountorin ohjelmistoliiketoimintaa.

Yhteistyön myötä Procountor tulee yhdeksi eTasku Solutionsin omistajista sen operatiivisen johdon lisäksi ja eTasku liittyy osaksi Accountorin ohjelmistoliiketoimintaa. eTasku jatkaa oman tuotteensa kehittämistä ja tähtää aiempaakin nopeampaan kasvuun. Lisäksi eTasku ja Procountor tekevät jatkossa yhteistyötä Procountorin mobiilipalveluiden kehittämiseksi.

"Procountorille tiivis yhteistyö eTaskun kanssa sopii kuin nenä päähän, sillä meillä on sama visio taloushallinnon tulevaisuudesta. Yhä pitemmälle menevä automaatio ja helppokäyttöiset ohjelmistot vievät alan ihan uudelle tasolle. Yhdessä me voimme tarjota mobiiliskannausta lisäpalveluna asiakkaille ja pystymme tarjoamaan eTaskulle lisää voimavaroja kasvun jatkamiseksi”, Procountorin  toimitusjohtaja Mikko Siivola iloitsee.

“Odotamme tältä yhteistyöstä todella paljon. Procountor-yhteistyö mahdollistaa meille panostamisen entistä voimakkaampaan kasvuun Suomessa, sekä tulevaisuudessa myös ulkomailla. Yhteistyössä Procountorin kanssa pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä paremman palvelukokonaisuuden”, sanoo eTasku Solutionsin toimitusjohtaja Toni Leppänen.

Joel Ojala, liiketoimintajohtaja, eTasku Solutions

joel.ojala@etasku.fi tai 0400 856 298

Tommi Keränen, markkinointijohtaja, eTasku Solutions

tommi.keranen@etasku.fi tai 050 325 7129

Mikko Siivola, toimitusjohtaja, Procountor International Oy

mikko.siivola@procountor.com tai 040 767 5168

Procountor automatisoi taloushallinnon rutiinit ja tuo tosiaikaisen tiedon päätöksenteon tueksi. Pilvipalveluna toimiva suomalainen sähköisen taloushallinnon ohjelmisto pitää taloustiedot aina ajan tasalla ja turvallisesti saatavilla. Helppokäyttöinen ohjelmisto kokoaa tilitoimiston talousasiantuntijat sekä organisaation omat talousosaajat ja vastuuhenkilöt saman tiedon äärelle, mikä mahdollistaa täysin sähköisen taloushallinnon. Jatkuvasti kehittyvää Procountoria käyttää jo yli 6000 erikokoista organisaatiota ja runsaat 300 edistyksellistä tilitoimistoa. Suomesta johdettu yritys laajenee parhaillaan muihin Pohjoismaihin. Procountor on osa Accountor-konsernin ohjelmistoliiketoimintaa. Lisätietoa: www.procountor.com.

eTasku on mobiilisovellus ja verkkoportaali, joka poistaa turhan työn, jota aiheutuu yrityksen pank-ki- ja luottokorttikuittien toimittamisesta, kopiomisesta ja arkistoinnista. Kirjanpitäjille ja tilitoimistolle eTasku on verkkoportaali, josta löytyy kaikkien asiakasyritysten tositteet lisätietoineen siistissä järjestyksessä varmuuskopioituna, numeroituna ja valmiina vietäväksi kirjanpito-ohjelmistoon. Jo yli 2000 suomalaista yritystä toimittaa eTaskun avulla käteiskuittinsa kirjanpitäjälleen.