Procountor tuo markkinoille tilitoimistoille suunnitellun toiminnanohjausjärjestelmän

- Procountor Arvo on ensimmäisiä valmiita ratkaisuja nopeasti sähköistyvälle alalle

Tiedote 26.6.2015

Sähköisen taloushallinnon edelläkävijä Procountor on tuonut markkinoille erityisesti tilitoimistoille suunnitellun toiminnanohjausjärjestelmän Procountor Arvon.

"Tilitoimistot ja toiminnanohjaus ei yhdistelmänä ehkä kerro suurelle yleisölle mitään, mutta alalla toimivat tietävät, että tämä tulee tarpeeseen. Aiemmin ratkaisut on pitänyt räätälöidä tapauskohtaisesti ja se on käytännössä estänyt monia pieniä ja keskikokoisiakin tilitoimistoja hyödyntämästä toiminnanohjauksen mahdollisuuksia", Procountorin toimitusjohtaja Mikko Siivola kertoo.

Teknisesti Procountor Arvon pohjana on ValueFramen kehittämä asiantuntijayritysten toiminnanohjauksen pilvipalvelu. Siihen on lisätty erityisesti tilitoimistoille hyödyllisiä toiminnallisuuksia sekä saumaton integraatio Procountorin pilvipohjaiseen taloushallinto-ohjelmistoon.

"Tilitoimistojen bisnes muuttuu tällä hetkellä vauhdikkaasti. Sähköistyminen etenee vääjäämättä, mikä luo uudenlaisia toimintamalleja ja uudenlaista liiketoimintaa. Kokonaan sähköinen taloushallinto muuttaa kirjanpitäjän roolin paperinpyörittäjästä konsultoivampaan suuntaan", Siivola arvioi.

"ValueFramen toiminnanohjaus on jo vuonna 2001 markkinoille tuotu pilvipalvelu, jota käyttää yli 500 suomalaista asiantuntijapalveluyritystä. Olemme tehneet Procountorin kanssa yhteistyötä vuodesta 2008. Meillä ja Procountorilla on hyvin yhdenmukainen näkemys tilitoimistojen liiketoiminnan muutoksesta ja nyt toteutettu Procountor Arvo tarjoaa ainutlaatuisen kokonaisuuden tilitoimiston liiketoiminnan ohjaukseen", ValueFramen toimitusjohtaja Harri Kanerva sanoo.

”Tilitoimiston kannattavuutta voidaan merkittävästi parantaa tehokkaiden prosessien, tiedonhallinnan ja tarkan ajankäytön seurannan avulla. Sähköiset prosessit jättävät enemmän aikaa asiakastyöskentelyyn turhien työvaiheiden poistuessa. Ajankäytön seuranta tuottaa faktatietoa kannattavuudesta, lisää laskutettavien töiden määrää ja auttaa hinnoittelemaan palveluita paremmin”, kertoo Procountor Arvoa käyttävä Samuli Saviala tilitoimisto Emusta.

Tilitoimisto voi ottaa Procountor Arvon ketterästi käyttöön kevyen, noin 2000 euron hintaisen käyttöönottoprojektin kautta, jonka jälkeen käytöstä maksetaan pilvipalveluille tyypilliseen tapaan kuukausimaksua. Eniten hyötyä uudesta toiminnanohjausjärjestelmästä on Procountorin nykyisille asiakkaille, sillä järjestelmien integraatiolla saadaan nopeutettua tiedonkulkua merkittävästi.

Mikko Siivola, toimitusjohtaja, Procountor Oy
mikko.siivola@procountor.com
040 767 5168

Procountor automatisoi taloushallinnon rutiinit ja tuo tosiaikaisen tiedon päätöksenteon tueksi. Pilvipalveluna toimiva suomalainen sähköisen taloushallinnon ohjelmisto pitää taloustiedot aina ajan tasalla ja turvallisesti saatavilla. Helppokäyttöinen ohjelmisto kokoaa tilitoimiston talousasiantuntijat sekä organisaation omat talousosaajat ja vastuuhenkilöt saman tiedon äärelle, mikä mahdollistaa täysin sähköisen taloushallinnon. Jatkuvasti kehittyvää Procountoria käyttää jo yli 10.000 erikokoista organisaatiota ja runsaat 400 edistyksellistä tilitoimistoa. Suomesta johdettu yritys laajenee parhaillaan muihin Pohjoismaihin. Procountor on osa Accountorin ohjelmistoliiketoimintaa. Lisätietoa: www.procountor.com.