• Procountor/

Sähköisen taloushallinnon pioneeri Procountor ui taantumassa vastavirtaan: vauhdikasta kasvua

Liikevaihto kasvoi yli 40 prosenttia ja ylitti 10 miljoonaa euroa

Tiedotusvälineille
21.3.2016

Sähköisen taloushallinnon pilvipalvelua kehittävä Procountor jatkaa uimistaan vastavirtaan Suomen kituliaassa taloustilanteessa. Yhtiö jatkaa vauhdikasta kasvua niin asiakasmäärällä, liikevaihdolla kuin työntekijämäärälläkin mitaten.

Procountorilla on tällä hetkellä yli 14 000 asiakasta. Vuoden 2014 lopussa asiakkaita oli noin 8 500 ja vuotta aiemmin 5 400.

Vuoden 2015 liikevaihto oli 11,3 miljoonaa euroa. Tätä edeltävän vuoden liikevaihto oli 7,9 miljoonaa euroa. Työntekijöitä Procountorissa on jo sata, kun vuoden 2014 lopussa työntekijöitä oli 72.

Procountor on vuosituhannen vaihteessa perustettu ohjelmistoyhtiö, joka tuottaa sähköisen taloushallinnon pilvipalvelua. Yhtiö on alansa pioneeri ja auttanut satoja tilitoimistoja ja tuhansia yrityksiä automatisoimaan taloushallintonsa toistuvia rutiineja ja vapauttamaan taloushallinnon ammattilaiset arvokkaampaan työhön - taloustiedon tulkitsijoiksi.

Palveluviennistä seuraava kasvuloikka

"Procountorin visio on alusta lähtien ollut se, että taloushallinnon sähköistyminen helpottaa yrittäjien arkea ja kehittää tilitoimistojen liiketoimintaa. Pitkälle automatisoitu taloushallinto vapauttaa taloushallinnon ammattilaiset rutiinitöistä tarjoamaan neuvoja ja osaamista asiakasyrityksilleen. Pilvipohjainen palvelu puolestaan varmistaa sen, että tiedot ovat ajan tasalla ja kaikkien käyttäjien saatavilla ajasta ja paikasta riippumatta", Procountorin toimitusjohtaja Mikko Siivola sanoo.

"Sähköinen taloushallinto on ollut edelläkävijöiden valinta jo pitkään, mutta viime vuosina sähköiset toimintatavat ovat  siirtyneet valtavirtaan. Kasvunäkymät ovat jatkossakin hyvät, sillä yrityksissä on yhä käytössä paljon vanhentuneita järjestelmiä ja toimintatapoja, joita sähköisellä taloushallinnolla voidaan tehostaa."

Procountor on myös kansainvälistänyt liiketoimintaansa ja laajentunut jo Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan. Liike on taloushallintoalalla melko harvinainen, sillä tyypillisesti alan markkinat jakautuvat vahvasti paikallisten toimijoiden kesken.

Mikko Siivola
toimitusjohtaja, Procountor

puhelin: 040 7675 168

sähköposti: mikko.siivola (at) procountor.com

Procountor-ohjelmisto automatisoi taloushallinnon rutiinit ja tuo tosiaikaisen tiedon päätöksenteon tueksi. Pilvipalveluna toimiva suomalainen sähköisen taloushallinnon ohjelmisto pitää taloustiedot aina ajan tasalla ja turvallisesti saatavilla. Helppokäyttöinen ohjelmisto kokoaa tilitoimiston talousasiantuntijat sekä organisaation omat talousosaajat ja vastuuhenkilöt saman tiedon äärelle, mikä mahdollistaa täysin sähköisen taloushallinnon. Jatkuvasti kehittyvää Procountoria käyttää jo yli 14 000 erikokoista organisaatiota ja runsaat 500 edistyksellistä tilitoimistoa. Suomesta johdettu yritys laajenee parhaillaan muihin Pohjoismaihin. Procountor on osa Accountor-konsernin ohjelmistoliiketoimintaa. Lisätietoa: www.procountor.com.