Pekka Pere valittiin Vuoden Ohjelmistoyrittäjäksi

Pekka Pere valittiin Vuoden Ohjelmistoyrittäjäksi Ohjelmistoyrittäjät ry valitsi Proha Oyj:n toimitusjohtajan Pekka Peren Vuoden Ohjelmistoyrittäjäksi. Palkinto jaettiin Ohjelmistoyrittäjät ry:n vuosikokouksessa keskiviikkona 5.2. Helsingissä. Perustelujen mukaan Pekka Pere on ansioitunut sekä yrittäjänä että vaikuttajana. Peren toiminta on edistänyt monin tavoin suomalaisen ohjelmistoteollisuuden kehitystä ja kasvua jo yli kahden vuosikymmenen ajan. Pere on osallistunut ohjelmistoteollisuuden suuntaviivojen määrittelyyn mm. Keskuskauppakamarin talouspoliittisessa valiokunnassa ja Tietoalojen liiton varapuheenjohtajana. "Pekka Pere on luotsannut omaa yritystään rohkeasti ja päättäväisesti kansainvälisille markkinoille rakentaen asiakaslähtöistä liiketoimintaa vahvan teknisen osaamisen ympärille. Samaan aikaan hän on jakanut avoimesti kokemuksiaan ja tietotaitoaan useiden ohjelmistoyritysten hallituksissa ja osallistunut lukuisiin alan kehittämishankkeisiin", Ohjelmistoyrittäjät ry:n puheenjohtaja Pekka Ruusunen sanoo. "Portfolio- ja projektijohtamisen ohjelmistot mahdollistavat käytännössä kymmeniä tuhansia henkilöitä vaativien suurhankkeiden tai laajan projektitoiminnan hallinnan. Esimerkiksi lääke-, lentokone-, elektroniikka- ja metsäteollisuuden hankkeet ovat usein monimutkaisia kansainvälisiä projekteja, joiden hallinnointi olisi mahdotonta ilman tällaisia järjestelmiä. Kansainvälinen kasvu on tuonut meille painoarvoa ja luottamusta suurten kokonaisuuksien hallitsijana", Pere kertoo. Jokin aika sitten Deloitte Touche Tohmatsu listasi Euroopan nopeimmin kasvaneet teknologiayritykset ja Proha Oyj oli liikevaihdon kasvulla mitattuna Suomen nopeimmin kasvanut teknologiayritys. Yritykset listattiin vuosien 1999 - 2001 liikevaihdon kasvun perusteella. Proha lyhyesti Proha on maailmanlaajuisesti johtava portfolio- ja projektijohtamisen ohjelmistotoimittaja. Prohan tarjoamat ohjelmistoratkaisut auttavat asiakasyrityksiä toteuttamaan strategiaansa, kohdentamaan resurssinsa tuottavasti ja ohjaamaan operatiivista toimintaansa mahdollisimman kannattavasti. Proha-konsernin liikevaihto vuonna 2001 oli 82,8 miljoonaa euroa. Liikevaihdosta 90 prosenttia tulee Suomen ulkopuolelta. Konsernin palveluksessa on noin 500 henkilöä, näistä 400 ulkomailla. Lisätietoja: Proha Oyj Ohjelmistoyrittäjät ry Toimitusjohtaja Pekka Pere Puheenjohtaja Pekka Ruusunen Puh.020 4362 000 Puh. 0400 410533 s-posti: pekka.pere@proha.com s-posti: pekka.ruusunen@iki.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00400/wkr0002.pdf